اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی:

عمر مجلس هشتم کفاف تصویب لایحه حمایت از کودکان خیابانی را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: عمر مجلس هشتم به احتمال قوی کفاف تصویب لایحه حمایت از کودکان خیابانی را نمی‌دهد.

عمر مجلس هشتم کفاف تصویب لایحه حمایت از کودکان خیابانی را نمی‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه با موضوع کودکان خیابانی در محل نگارخانه جدیدالتاسیس گلستانه اظهار داشت: این لایحه به همراه لایحه حمایت و دادرسی اطفال هنوز در مجلس است.
وی با اشاره به نزدیک‌شدن پایان دوره مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: باید پیگیر تصویب این لایحه در مجلس بعدی بود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی با بیان اینکه زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای نشان دادن مشکلات اجتماعی در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: در همین راستا باید از این ابزار فوق‌العاده به بهترین شکل ممکن استفاده نمود.
وی جشنواره عکس گلستانه را جزو بهترین اقدامات ممکن برای کاهش این گونه مشکلات برای کودکان خیابانی، بی‌سرپرست و بد سرپرست دانست و متذکر شد: موسسه خیریه گلستان علی (ع) در این زمینه اقدامی برای باقیات الصالحات را در پیش گرفته است.
مرتضوی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان انقلاب اسلامی برای بد جلوه دادن ایران در تمام زمینه اظهار داشت: این افراد از زبان هنر تاکنون به بهترین شکل استفاده کرده‌اند، در همین راستا ما نیز برای جلوگیری از این هجمه‌ها باید از این زبان بهره‌برداری‌های لازم را کسب کنیم.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی ادامه داد: این موضوع در سال‌های اخیر به مسئله جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شد.
وی خاطر نشان کرد: باید این حرکت موسسه خیریه گلستان علی (ع) را در راستای مبازره با جنگ نرم دشمنان به فال نیک بگیریم.
مرتضوی با بیان اینکه بهترین مردم آنانند که بیشترین خدمت را داشته باشند، گفت: باید در این زمینه و برای حل مشکلات کودکان خیابانی کارهای مناسبی را انجام داد.
وی استان خراسان‌رضوی را به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در امر پیشگیری دانست و عنوان داشت: در همین راستا در تمام دادسراهای استان دفاتر حمایت از جوانان و نوجوانان را تشکیل داده‌اند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر طرح حمایت از حقوق بزه‌دیدگان در مجتمع شهید کامیاب مشهد برای حمایت کامل از زنان، کودکان و اقشار آسیب‌پذیر در حال اجرا است.
وی با تاکید بر این مطلب که تمام دستگاه‌ها به نوعی نسبت به پیشگیری‌ از وقوع جرم مسئولیت برعهده دارند افزود: باید 90 درصد پیشگیری‌های ما غیر کیفری بوده و تنها 10 درصد حالت کیفری داشته باشد.
مرتضوی نقش تحصیلات را در کاهش جرایم مختلف بسیار زیاد توصیف کرد و توضیح داد: در حال حاضر 85 درصد زندانیان را افراد با مدارک تحصیلی سیکل و زیر سیکل تشکیل می‌دهند.
دومین جشنواره عکس گلستانه با موضوع کودکان بی‌سرپرست و خیابانی و به میزبانی موسسه خیریه گلستان علی(ع) و همچنین با همکاری سازمان بهزیستی، دادگستری و باشگاه خبرنگاران خراسان‌رضوی و مجموعه کیان سنتر مشهد اردیبهشت‌ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول