اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

توسعه مراکز گذری کودکان خیابانی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از توسعه مراکز گذری کودکان خیابانی در کشور خبر داد و گفت: افزایش کیفیت مراکز کودکان خیابانی از سیاست‌های کلان بهزیستی است.

توسعه مراکز گذری کودکان خیابانی در کشور
حبیب‌الله مسعودی‌فرید امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی تخصصی تفکرات راهبردی، روش‌های حمایت‌طلبی، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کلان در آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی به سه راهکار آموزش مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم هستند.
وی ادامه داد: اگر مهارت‌های فرزندپروری را به خانواده‌ها آموزش دهیم و اینکه همسران بدانند با همدیگر و فرزندان خود چگونه رفتار کنند، می‌تواند در کاهش خشونت در خانواده‌ها موثر باشد.
مسعودی‌فرید با بیان اینکه فرزندان از رفتار والدین یاد می‌گیرند، تصریح کرد: اگر همسران با مهربانی باهم رفتار کنند دیگر نیاز نیست به فرزندان خود بگویند خشونت نداشته باشید.
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی نقش آموزش و پرورش در آموزش مهارت‌های اجتماعی را بسیار کلیدی توصیف کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش راهبردی‌ترین وزارتخانه برای رسیدن به افق چشم‌انداز بیست ساله کشور است.

*6 تا 16 سالگی بهترین زمان تغییر رفتار است
وی، فاصله آموزش و پرورش نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها در زمینه آموزش مهارت‌های اجتماعی را بسیار خواند و ابراز داشت: بهترین زمان برای تغییر رفتار افراد بین شش تا 16 سالگی است.
به گفته مسعودی‌فرید، مطالعات در تمام دنیا نشان داده که فرد در این زمان‌ها می‌تواند تغییر رفتار را در خود ایجاد کند.
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید براینکه بحث پرورش فرزندان در تمام سطوح آموزشی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: مردم را باید آگاه کنیم که به چه دلیل مواد مخدر مضر است و چگونه در مقابل این معضل می‌توانند «نه» بگویند.
وی خواستار آموزش مهارت‌های رفتاری به افراد شد و اذعان داشت: نقش آموزش و پرورش در آموزش مهارت افراد بسیار مهم است و یک گلوگاه محسوب می‌شود.
مسعودی‌فرید کمبود آگاهی و سواد را یکی از عوامل خطر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و یادآور شد: نقش آموزش و پرورش در افزایش آگاهی بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کودکان را ارائه محتویات درسی با جذابیت بهتر عنوان کرد و افزود: این امر از افت تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنند.
وی با بیان اینکه هیئت دولت، مجلس و تمام اقشار جامعه باید به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای جایگاه مهمی است.
مسعودی‌فرید رسانه را در تغییر دیدگاه مردم موثر خواند و تصریح کرد: رسانه می‌تواند بازاریابی اجتماعی را انجام دهد و این امر جزو مطالبات اجتماعی مردم قرار گیرد.
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، آموزش پیش از ازدواج و فرزندپروری را از موارد بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: این امر نیازمند تغییر نگرش و ایجاد آگاهی است و رسانه می‌تواند به سیاست‌گذاران هشدار دهد تا به مطالبات مردم توجه کنند.
وی بر نقش پرسشگری رسانه تاکید کرد و گفت: مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

*ساماندهی 6 هزار کودک خیابانی در کشور
مسعودی‌فرید از پذیرش و ساماندهی 6 هزار کودک خیابانی در سال گذشته در کشور خبر داد و ابراز داشت: در بحث آسیب‌های اجتماعی کمک‌ها نباید به فرد آسیب دیده منتهی شود و رویکردها باید جامعه‌محور یا خانواده‌محور باشد.
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی بیشترین آمار کودکان خیابانی را در کلانشهرها دانست و خاطرنشان کرد: کودکان خیابانی بیشتر در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، کرج و مشهد هستند.
وی با بیان اینکه به کودکان خیابانی باید بتوانیم خدمات ارائه دهیم و سیستم کاهش آسیب داشته باشیم، اذعان داشت: مراکز خدمات سرپایی باید بتوانند به کودکان خیابانی خدمت ارائه کنند.
مسعودی‌فرید به 37 مرکز کودکان خیابانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: افزایش کیفیت، اصلاح فرآیندها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گردانندگان این مراکز از اهداف سازمان بهزیستی است.

* توسعه مراکز گذری کودکان خیابانی در کشور
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از توسعه مراکز گذری کودکان خیابانی در کشور خبر داد و افزود: افزایش کیفیت مراکز کودکان خیابانی از سیاست‌های کلان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه با توسعه مراکز گذری شناسایی کودکان خیابانی بهتر صورت می‌گیرد، اذعان داشت: خدمات و آموزش در این مراکز به کودکان خیابانی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول