اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

نبود آمارهای صحیح از خلأهای اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از خلأهای موجود در بخش اقتصادی کشور نبود آمارهای صحیح در این حوزه است.

نبود آمارهای صحیح از خلأهای اقتصاد کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید صافدل پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های صنعت و معدن و بازرگانی اظهار داشت: وزیر در موضوع ادغام تدابیر خوبی اندیشیده و از تمامی ظرفیت‎ها به خوبی استفاده کرده است.
وی با بیان اینکه واردات با نگاه حمایت از تولید باید صورت گیرد، افزود: برای انجام فرآیند واردات در بخش‌های مختلف اولویت ما حمایت از تولید ملی است.
صافدل ادامه داد: نبود آمارهای صحیح از خلأهای بخش اقتصاد کشور است و اگر آمارهای درستی در این زمینه ارائه شود کمک بزرگی به حوزه تجارت می‎شود.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: برخی آمارها غیرقابل اعتماد است و به همین دلیل است که نمی‎توانیم بر اساس این آمارها برنامه‎ریزی اقتصادی داشته باشیم.
وی بیان کرد: عدم هماهنگی در حوزه‎های تولید و بخش‎های مختلف اقتصادی یک ضعف است و باید آن را برطرف کرد.
صافدل گفت: سال گذشته با کاهش تعرفه‎ها جلوی صادرات برخی کالاها را گرفتیم و انگیزه تولید در این بخش‎ها کم شد.
وی ادامه داد: در برخی کالاهای کشاورزی محدودیت داریم که باید واردات انجام دهیم اما عدد و میزان آن را از دو فصل قبل تشخیص می‌دهیم.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: واردات با نگاه حمایت از تولید یک ضرورت است.
محمدحسین جهانبخش افزود: اگر واردات فقط برای رفع مایحتاج باشد به ضرر صنعت است.
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت بوشهر نیز در این نشست گفت: با ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، زمینه پیشرفت فعالیت‌های تجاری و صنعتی در کشور بیش از پیش فراهم می‌شود.
اسماعیل مرحمتی اضافه کرد: مدیران ادارات شهرستان‌های تابعه باید تعامل و همکاری لازم را با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان مربوطه بیشتر کرده تا نسبت به حل مسائل و مشکلات مردم پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: از مدیران شهرستان‌ها تقاضا می‌شود برای سرعت بخشیدن به انجام امور محوله و تعهدات سازمانی برای هر کدام از حوزه‌های کاری، کارگروهی تشکیل و کارشناس ویژه‌ای را مشخص کنند.
مرحمتی افزود: در هفته دولت امسال سازمان صنایع و معادن رتبه هفتم و سازمان بازرگانی رتبه پنجم را در استان کسب کردند و ضروری است تلاش شود در سال‌های آینده به موفقیت‌های بالاتری دست یابیم.
وی گفت: در ارتباط با تحقق اشتغال در بخش صنایع، معادن و بازرگانی رتبه اول را در استان دارا هستیم.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول