اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق ماده 16 قانون مناطق ویژه اقتصادی

مناطق ویژه اقتصادی تابع قانون کار نیست

خبرگزاری فارس: مشاور و مدیر امور حقوقی و مجلس منطقه ویژه اقتصادی گفت: مناطق ویژه اقتصادی تابع قانون کار نیست و در آن برخی ویژگی‌ها در جذب نیرو و اقدامات کارآفرینی پیش‌بینی و طراحی شده است.

مناطق ویژه اقتصادی تابع قانون کار نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا زنجانیان پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی عضو اتاق تعاون و بازرگانی اردبیل اظهار داشت: محوری‌ترین وضعیت مناطق ویژه اقتصادی فراهم کردن بستر برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی طبق قانون تشویق و ترغیب آنها با مصوبه مجلس و دولت است.
وی به زمینه مناسب این مناطق برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد و افزود: مدیریت در این مناطق الگوی معین و تعریف‌شده‌ای ندارد اما اگر ترکیبی از نهادهای غیردولتی،‌دولتی و بخش خصوصی باشد کارها با انعطاف بیشتر به پیش می‌رود.
این مسئول با ابراز خرسندی از شکل‌گیری مدیریت منطقه ویژه اقتصادی نمین با اعلام آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: با این شرایط دیگر نیازی نیست هیئت مدیره جدید شکل بگیرد و با این مدیریت می‌توان کارها را به پیش برد.
زنجانیان در ادامه به فعالیت‌های ستادهای سرمایه‌گذاری در استان‌ها و همراهی خوب آنها با هیئت‌مدیره مناطق ویژه اقتصادی در جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه ضرورت دارد تعامل شایسته برقرار شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توقع ما از منطقه ویژه باید واقع‌بینانه و متناسب با ظرفیت‌ها باشد افزود: این منطقه یک نرم‌افزار حاوی قانونمندی مشخص است اما نباید احساس کنیم که مقررات و قوانین آن مشابه منطقه آزاد است چرا که مزیت‌ها و حدود اختیارات در منطقه ویژه اقتصادی مشخص است و اهرم تعیین کار در دست استان‌ها است تا تصمیم‌گیری کرده و کارهای اجرایی را در منطقه به پیش ببرند.
مشاور و مدیر امور حقوقی و مجلس منطقه ویژه اقتصادی با اعلام این مطلب که مقررات خاص بانکی و مالیاتی در منطقه ویژه اقتصادی حاکم نیست تصریح کرد: در این مناطق بحث پرداخت مالیات مستقیم مطرح است که بر اساس قوانین رایج کشور این کار انجام می‌شود و نحوه اجرای آن نیز در استان‌ها با اراده مسئولان و در تبعیت از قانون مالیات مستقیم است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنجانیان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی برای برخی از صاحبان واحدهای صنعتی دارای مزیت است و برای برخی دیگر نیز در صورت بی‌توجهی می‌تواند مشکلات و گرفتاری‌ها به وجود آورد افزود: ما در این زمینه به هدایت راهبردی مسئولان و مدیران اجرایی استان‌ها نیازمند هستیم چرا که قرار نیست اطلاعات بی‌پایه و اساس در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم که او نیز بدون توجه به مزایا،‌ محاسن و معایب سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود پیدا کند.
وی در مورد اخذ هرگونه عوارض در مناطق ویژه اقتصادی اذعان داشت: اگر قرار است بهای خدماتی نیز مدیریت این مناطق در قالب عوارض دریافت کند نباید دلخواه باشد بلکه با تصمیم‌گیری مسئولان استانی و تایید آنها عوارض بهای خدمات وضع و اجرایی شود.
مشاور و مدیر امور حقوقی و مجلس منطقه ویژه اقتصادی در پایان سخنان خود همچنین به سرمایه‌گذار سبلان خودروی اردبیل پیشنهاد داد؛ از منطقه ارگ جدید به عنوان منطقه دارای مزیت اقتصادی در حوزه خودرو‌سازی بازدید کرده و از تجربیات مفید آنها استفاده کند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول