اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

قرآن مجید بزرگ‌ترین هدیه خداوند برای هدایت بشر است

خبرگزاری فارس: شهردار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: تمام تلاش ما این است که باورهای قرآنی را در بین کارکنان و جامعه شهری و شهروندان ترویج دهیم.

قرآن مجید بزرگ‌ترین هدیه خداوند برای هدایت بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمشید سعادتمند ظهر امروز در مراسم ختم چهارمین دوره قرآن مجید توسط کارکنان شهرداری که در آستانه اربعین حسینی (ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت فراگیری و قرائت قرآن کریم گفت: خداوند بزرگ برای هدایت بشر، قرآن را در اختیار همگان قرار داده است و ما باید بدانیم و توجه داشته باشیم که قرآن یک چشمه جوشان الهی، انکار ناپذیر و معجزه بزرگ الهی است.
شهردار باقرشهر افزود: به همه شما توصیه می‌کنم در فراگیری و قرائت قرآن بکوشید و مطمئن باشید با تدبر و تفکر در قرآن اسرار خلقت برای شما گشوده می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر باورهای قرآنی در هر جامعه‌ای حضور داشته و شکل بگیرد، مطمئنا آن جامعه از هر جهت در ابعاد مادی و معنوی ارتقاء پیدا می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرآن چراغ هدایت بشر و بزرگترین هدیه خداوند به بنده صالح خود حضرت محمد (ص)، مومنین و مسلمانان جهان است که ما را به وحدت، همت، عبادت، انسانیت و خلق نیکو دعوت و سفارش کرده است.

ستاد اقامه نماز شهرداری باقرشهر برای اشاعه فرهنگ قرآن تشکیل شد
مسئول ستاد اقامه نماز شهرداری باقرشهر در ادامه این مراسم با اعلام گزارشی از اقدامات این ستاد عنوان کرد: ستاد اقامه نماز شهرداری باقرشهر به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ غنی قرآن و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تشکیل شده است. 
محمود فخامتی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده، یکی از مهمترین این کارها را ختم کل قرآن کریم طی چهار مرحله در شهرداری اعلام کرد و گفت: برگزاری طرح ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر (عج) هر روز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حسنیه عشاق الحسین (ع) با خواندن دو صفحه از قرآن و به نیابت از ائمه اطهار علیهم‌السلام و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با حضور مدیران و کارکنان شهرداری برگزار می‌شود.
فخامتی در ادامه گفت: به مصداق حدیث گرانقدر پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «بالا‌ترین عبادت‌ها قرائت قرآن است»، و با عنایت به حدیث صادق آل محمد (ص) که فرمودند «قرآن عهد و برنامه الهی به سوی بندگان است»، شایسته است که هر مسلمانی روزانه به عهدنامه الهی بنگرد و هر روز  آیاتی از آن را تلاوت کند.
مسئول ستاد اقامه نماز شهرداری باقرشهر در پایان برگزاری مراسم زیارت عاشورا در ایام مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فاطمیه و ماه محرم و صفر را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و تصریح کرد: مراسم زیارت عاشورا در روزهای پنج‌شنبه هر هفته در حسنیه عشاق الحسین (ع) برگزار می‌شود و در پایان از حاضران با صبحانه‌ای که از نذورات کارکنان تهیه شده پذیرائی می‌شوند.  
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول