اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

تمام سرزمین‎های اسلامی باید با آموزه‌های قرآنی هدایت شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: نقطه اشتراک و محور وحدت تمامی سرزمین‎های اسلامی قرآن است و باید تمام سرزمین‎های اسلامی با آموزه‎های قرآنی هدایت شوند.

تمام سرزمین‎های اسلامی باید با آموزه‌های قرآنی هدایت شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار داشت: تمام مسایل زندگی انسان و تمام مسایل هدایت‎زای انسانی از طریق وحی و قرآن به انسان داده شده است و انسان باید بینش، سیاست، زندگی و آداب خود را از قرآن بیاموزد.
وی، قرآن را معجزه پیامبر اسلام معرفی کرد و افزود: تخطی از صراط مستقیم وحی و قرآن نتیجه‎اش انحطاط، ابتذال و انحراف است.
امام جمعه بوشهر گفت: انقلاب ایران یک انقلاب قرآنی است و قرآن‎محوری باید مبنای تمام نظریه‎های سیاسی، اجتماعی و فردی باشد.
وی افزود: اگر بتوانیم مبانی نظام ایران و اندیشه رهبر معظم انقلاب را بر مبنای قرآن پیش ببریم و تفسیر را از مکتب اهل بیت دریافت کنیم مسیر حق را می‎یابیم.
صفایی‌بوشهری ادامه داد: یکی از کارهایی که دارالقرآن کریم می‌تواند انجام دهد، برگزاری همایش آیات سیاسی قرآن و تهیه و تنظیم این آیات به صورت کتاب و عرضه آن به تمام جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با ابراز تأسف از اینکه از اول انقلاب تاکنون تجمع مدیریتی محافل قرآنی صورت نگرفته است، خواستار وحدت میان سامانه مدیریتی محافل قرآنی شد.
وی گفت: دارالقرآن کشور نیازمند تنظیم سامانه مدیریتی قرآنی، اعطا و تشریح وظایف و طراحی زیرساخت‎های کشور و انجمن‎ها و مساجد تخصصی قرآن است.
صفایی بوشهری با اشاره به تأثیرگذاری بوشهر بر حوزه خلیج فارس خواستار برگزاری مسابقات منطقه‎ای خلیج فارس قرآن در استان ولایتمدار بوشهر شد.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور نیز گفت: 40 عنوان دوره آموزشی در کشور برگزار می‎شود که سالانه پنج هزار نفر را زیر پوشش می‎برد.
مهدی قرشخیلو افزود: اکنون یک اتحادیه کشوری، 700 موسسه قرآنی مردمی و 2 هزار و 100خانه قرآنی روستایی و در هر استان نیز یک اتحادیه و موسسه قرآنی فعالیت می‎کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: امسال 2 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز 75 موسسه قرآنی تخصیص یافته است.
سید نورالله موسوی نیا افزود: امسال 250 دوره آموزشی قرآن‎آموزی در استان برگزار و چهار خانه قرآن ساخته شده و می‌کوشیم همه 130 خانه عالم استان خانه قرآن نیز داشته باشند.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول