اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده‌ قرارگاه‌ سازندگی‌ کوثر خبر داد:

استفاده صدام از 242 بار سلاح شیمیایی علیه ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده‌ قرارگاه‌ سازندگی‌ کوثر گفت: صدام در هشت سال جنگ با ایران 242 بار از سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده کرد.

استفاده صدام از 242 بار سلاح شیمیایی علیه ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ضیاءالدین حزنی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نخستین کتاب زندگینامه 87 شهید جهاد گیلان در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: دفاع مقدس هفت سال و 11 ماه معادل 2 ‌هزار و 900 روز و معادل 95 ماه طول کشید.
وی افزود: این جنگ دو برابر جنگ جهانی اول بود و از طولانی‌ترین جنگ‌ها در قرن خود محسوب می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر با اشاره به اینکه ایران 163 عملیات در طوب دوران دفاع مقدس انجام داد، گفت: از این تعداد، 19 عملیات بزرگ، 19 عملیات کوچک و 135 مورد عملیات کوچک بود.
وی درباره میانگین سن شهدا خاطرنشان کرد: میانگین سن شهدا 22 سال بود و 44 درصد از شهدای کشورمان را جوانان 16 تا 20 سال تشکیل می‌دادند.
حزنی ادامه داد: 75 درصد خاک ایران با خیانت برخی از مسئولان خائن در تصرف دشمن بود که بعد از عزل بنی‌صدر توسط سربازان میهن اسلامی باز پس گرفته شد.
وی بیان داشت: کشورهای زیادی در دنیا به عراق در جنگ علیه ایران کمک می‌کردند که می‌توان به شوروی سابق به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده سلاح عراق اشاره کرد.
به گفته این مسئول، آمریکا بزرگ‌ترین متحد جنگ با عراق محسوب می‌شود و کشور آلمان بزرگ‌ترین خیانت را به ایران کرد و نخستین کارخانه سلاح شیمیایی را در عراق ساخت.
فرمانده‌ قرارگاه‌ سازندگی‌ کوثر گفت: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، سوئد، برزیل، آرژانتین، اردن، کویت، مصر، عربستان، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هر یک به نوعی به عراق در جنگ با ایران کمک کردند.
وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی ایران در مقابل این همه کشور ایستادند و رژیم اشغالگر عراق را مغلوب کردند.
حزنی با بیان اینکه عراق در طول این دوران 242 بار از سلاح شیمایی علیه ایران استفاده کرد، اذعان داشت: عراق تنها رژیمی بود که بر سر غیرنظامیان خود از این سلاح استفاده کرد.
فرمانده‌ قرارگاه‌ سازندگی‌ کوثر سپاه اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند که این امر در طول 400 سال قبل تاریخ این کشور بی‌نظیر است.
وی ابراز داشت: هر حاکمی در ایران گوشه‌ای از این خاک را به بیگانگان می‌داد اما در این دوران شکوهمند با رشادت‌های رزمندگان اسلام خاک ایران از دست بیگانگان مصون ماند.
به گزارش فارس، در این مراسم از نخستین کتاب زندگینامه 87 شهید جهاد گیلان رونمایی شد و به چهار نفر از گردآورندگان این اثر ارزشمند هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.
به 14 نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه که به مناسبت هشت سال دفاع مقدس برگزار شد جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول