اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد

اجرایی شدن 5,5 کیلومتر از شبکه فاضلاب نجف آباد

خبرگزاری فارس: تاکنون 5,5 کیلومتر از خط اصلی شبکه فاضلاب شهر نجف آباد اجرا شده و 530 متر دیگر از این خط هنوز باقی‌مانده است.

اجرایی شدن 5,5 کیلومتر از شبکه فاضلاب نجف آباد
امیرحسین حکمتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تکمیل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نجف آباد بیان داشت: تصفیه‌خانه نجف آباد در جنوب‌شرقی این شهر با مساحت تقریبی 50 هکتار با سیستم لاگون هوادهی از سال 1383 با عقد قرارداد با پیمانکار ساخت آن آغاز و تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  طرح مطالعاتی فاضلاب نجف‌آباد در سال 1371 آغاز شده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: با توجه به این مطلب که محل این تصفیه‌خانه جانمایی شده اما برای احداث این پروژه با معارضات مردمی مواجه شد.
وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات ایجاد شده به صورت مجدد در سال 1374محل احداث این تصفیه‌خانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا اینکه در نهایت پس از چندین سال مطالعه و تحقیق در سال 1380 زمینی به مساحت تقریبی 50 هکتار به منظور احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نجف‌آباد خریداری شد. در سال 83 با عقد قرارداد با پیمانکار مراحل اجرایی طرح تصفیه‌خانه آغاز شد.
وی از دلایل به اتمام نرسیدن این طرح در سال 83 سخن گفت و تصریح کرد: کمبود قابل توجه اعتبارات عمرانی از مهم‌ترین عامل به بهره‌برداری نرسیدن تصفیه‌خانه که مشکلات بسیاری در روند اجرایی این طرح به وجود آورده بوده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره  به مشکلات دیگر این طرح اظهار داشت: مشکل مربوط به تملک کامل اراضی محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هم تا حدودی مانع از روند به موقع اجرای طرح تصفیه‌خانه نجف‌آباد شد.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بخش سازه طرح تصفیه‌خانه نجف‌آباد گفت: تاکنون بخش سازه پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 41 میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی برخوردار بوده است.
حکمتیان ادامه داد: بخش الکترومکانیکال این طرح نیز با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 45 درصدی رسیده است.
وی از وضعیت اجرایی این طرح سخن گفت و اظهار داشت: تاکنون 5,5 کیلومتر از خط اصلی شبکه فاضلاب شهر نجف آباد اجرا شده است و 530 متر دیگر از این خط هنوز به مرحله اجرا نرسیده که پیش‌بینی شده در سال آینده این مقدار باقی‌مانده هم به مرحله اجرا برسد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: 26,5 کیلومتر از شبکه داخلی و فرعی اجرایی شده و 420 کیلومتر آن هنوز باقی‌مانده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و همکاری سایر دستگاه‌ها در یک برنامه زمان‌بندی 5 ساله به اتمام می‌رسد.
وی تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز که بالغ بر 30 میلیارد ریال است، انتظار می‌رود در سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری قرار بگیرد.
حکمتیان از ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال احداث نجف آباد سخن گفت و بیان داشت: این تصفیه‌خانه ظرفیت 200 هزار نفری دارد که به روش تصفیه لاگون هوادهی با برگشت لجن است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول