اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت شرکت چینی؛

5 تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از ساخت پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای جنوبی خوزستان با مشارکت شرکت چینی خبر داد.

5 تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه دیروز در نشست مشترکی با رئیس گروه دوستی ایران و چین و نماینده شرکت چینی برنده مناقصه احداث پنج تصفیه خانه در شهرهای جنوبی استان خوزستان، اظهار داشت: بازسازی شبکه فاضلاب شهرهای استان از طریق فروش اوراق مشارکت و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب از طریق فاینانس رویکرد اصلی دولت به شمار می‌رود.
وی هدف از برگزاری این نشست را توسعه همکاری‌ها و تعامل به منظور تسریع در آغاز احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در خوزستان عنوان کرد و افزود: با توجه به فراهم بودن بسترهای کاری می‌توانیم زود‌تر از زمان تعیین شده عملیات اجرایی را آغاز کنیم.
حجازی تصریح کرد: در مجموع ۱۵شهر استان نیاز به احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب دارد و مصمم هستیم گام به گام و در فواصل زمانی مشخص همه پروژه‌ها را از طریق فروش اوراق مشارکت و فاینانس اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: موافقتنامه احداث این پروژه‌ها (احداث پنج تصفیه خانه) امضا شده و به تصویب شورای اقتصاد رسیده و امیدواریم ظرف دو هفته آینده مصوبه بانک عامل و ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.
استاندار خوزستان از مدیران ارشد خوزستان در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت خواست تا با فراهم کردن زمینه انجام نشست‌های مشترک با این مقام چینی، در خصوص یافتن شرکای اقتصادی در آن کشور برای پیشبرد طرح‌های صنعتی استان به رایزنی بپردازند.
حجازی در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام جمعی در خصوص تکمیل طرح‌های صنعتی استان، معرفی این طرح‌ها در داخل و خارج از کشور را بسیار با اهمیت و زمینه ساز تحقق سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دانست.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار داخلی و خارجی پیدا کند با ماهیت و ویژگی‌های طرح‌های صنعتی این استان آشنایی یابد تا نسبت به سرمایه گذاری در آن‌ها ترغیب شود.
عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان در این مذاکره ضمن استقبال از مشارکت مالی شرکت‌های چینی در طرح‌های صنعتی و زیربنایی از جمله پتروشیمی مسجدسلیمان و قطار شهری اهواز ابراز امیدواری کرد عملیات احداث تصفیه خانه‌های پنج شهر استان توسط پیمانکار داخلی و با گشایش ارز از سوی طرف چینی تا پیش از اتمام سال جاری شروع شود.
نماینده شرکت چینی در این مذاکره بر عزم خود برای تامین مالی احداث تصفیه خانه‌های شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و بندر امام تاکید کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول