اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام الویری:

حوزه وارد عرصه تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم بر ورود حوزه‌های علمیه در تدوین و تهیه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تاکید کرد.

حوزه وارد عرصه تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن الویری در نشست نقش حوزه‌های علمیه و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت که سه‌شنبه شب در مدرسه فیضیه برگزار شد، به راه‌اندازی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید با بهره‌گیری از ظرفیت خود بتوانند یک الگوی اسلامی- ایرانی را که مورد تاکید رهبری است با برنامه‌ریزی تدوین کرده و پیاده‌سازی کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر این الگو همانگونه که مقام معظم رهبری در نظر دارند تدوین شود برای لایه‌های مختلف سیاست‌گذاری کشور بستر پیشرفت را فراهم می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت کلان‌ترین چارچوب سیاست‌گذاری کشور به شمار می‌رود که تطبیق آن با آموزه‌های آسمانی دینی با شرایط و مقتضیات زمانی و استخراج متون اسلامی متناسب با نیازهای روز و عملیاتی ساختن آنها از بایستگی‌های این امر است که با رویکرد واقع‌گرایانه باید به آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت همان حیات طیبه با توسعه عدالت محوری است که در سخنان رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده است.
الویری خاطر نشان کرد: مراد از الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت تنها بعد توسعه اقتصادی نیست، بلکه توسعه در تمام ابعاد و جوانب مدنظر است و مفهومی است که مجموعه‌ای از عناصر به هم پیوسته را در برمی‌گیرد و تدوین و توسعه برنامه‌ها بر اساس آن صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: ایرانی بودن این الگو با اسلامی بودن آن هیچ منافاتی ندارد و اگر الگو متناسب‌سازی با نیاز جامعه نباشد در انجام آن به مشکلات بر می‌خوریم.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول