اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردستان:

الگوی کشاورزی در اردستان باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردستان به ضرورت پیوند بین حوزه علمی و حوزه اجرایی اشاره کرد و گفت: الگوی کشاورزی در اردستان باید تغییر کند.

الگوی کشاورزی در اردستان  باید تغییر کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، روح الله سلگی صبح امروز در سمینار تخصصی کشاورزی پایدار و افق‌های توسعه در شهرستان اردستان به ضرورت پیوند بین حوزه علمی و حوزه اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی توانسته در زمینه دست یابی به علوم پیشرفته صف شکنی کند و در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار بگیرد.
وی به حضور پررنگ دانشگاهیان در جلسات اتاق فکر شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: با یک رویکرد تئوریک و کلان‌نگر یک افق روشن در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری برای شهرستان ترسیم شده است.
فرماندار اردستان با اشاره به اشتغال 70درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی، به مشکلات موجود در این بخش اشاره کرد و بیان داشت: وجود 220حلقه چاه در شهرستان و استفاده بی رویه از آب به بک تهدید برای شهرستان به ویژه در حاشیه کویر تبدیل شده است. با یک نگاه تحولی می‌توان مشکلات بخش کشاورزی شهرستان را مرتفع کرد.
سلگی با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در زمینه جذب اعتبارات و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح استان مقام نخست را دارد، تصریح کرد: با یک رویکرد علمی باید تغییرات اساسی در زمینه تغییر الگوی کشت ایجاد کرد و این با یک نگاه حاکمیتی محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان اردستان با دارا بودن 2هزار و 500 هکتار باغ انار در استان مقام نخست را دارد و خواستار ایجاد صنایع تبدیلی برای توسعه این بخش شد و گفت: در مورد تغییر الگوی کشت حرکت به سمت کشت گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند از جمله پسته و آلوئه ورا در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول