اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

هیئت تجاری ایران 3 تفاهم‌نامه با چین امضا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: هیئت تجاری ایران که با محوریت خراسان شمالی به چین اعزام شده بود، 3 تفاهم‌نامه را با طرف‌های چینی به امضا رساند.

هیئت تجاری ایران 3 تفاهم‌نامه با چین امضا کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد صمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سفر هیئت ایرانی به چین 19 نفر از بازرگانان هفت استان تهران، قزوین، گلستان، کرمان، اردبیل، خراسان جنوبی و شمالی شرکت داشتند، اظهار داشت: هیئت تجاری ایران از 30 آذر تا هشتم دی ماه سال جاری به چین سفر کرده بود.
این مسئول در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی با بیان اینکه در سفر هیئت تجاری ایران به چین سه تفاهم‌نامه به امضای دو طرف رسید، تصریح کرد: نخستین تفاهم‌نامه امضا شده در پکن مربوط به همکاری دو جانبه اقتصادی، توسعه تجارت، واردات و صادرات، اعزام و پذیرش‌های هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها، سرمایه گذاری‌های مشترک و برگزاری همایش‌ و کنفرانس بود.
صمدی با اشاره به اینکه سفر هیئت تجاری جمهوری اسلامی به مدت پنج روز به شهر پکن و دو روز به استان تیان‌جین از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور چین بود، افزود: در سفر هیئت تجاری ایران به استان تیان‌جین همچنین تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی بین انجمن صنایع غذایی و صنعتی جمهوری اسلامی و تیان‌جین به امضا رسید و مقرر شد تا این تفاهم‌نامه‌ها سریع‌تر اجرا شود.
وی بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی را از برنامه‌های سفر هیئت تجاری ایران به کشور چین عنوان کرد و گفت: بر همین اساس این هیئت از سطح واحدهای تولیدی پلاستیک، انواع دستگاه چاپ، خدمات فنی و مهندسی، قطعات صنعتی و همچنین مراکز تجاری چین بازدید کردند.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین در جریان سفر هیئت تجاری کشورمان به چین تفاهمنامه‌های متعددی بین بازرگانان دو طرف به امضا رسید.
وی با اشاره به اینکه این سفر هیئت تجاری جمهوری اسلامی دستاوردهای فراوانی برای کشورمان به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها سطح صادرات کشورمان نیز به چین افزایش می‌یابد.
صمدی همچنین از برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی برای اعزام هیئت‌هایی به سایر کشورها خبر داد.
استان تیان‌جین با دارا بودن 281 میلیون نفر جمعیت از استان‌های بزرگ و پر جمعیت چین است. بر اساس آمار موجود، مرکز این استان 13 میلیون نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول