اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی گیلان خبر داد

افتتاح کلکسیون درختچه‌های زینتی بومی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از افتتاح کلکسیون درختان و درختچه‌های زینتی بومی و غیربومی در این استان خبر داد.

افتتاح کلکسیون درختچه‌های زینتی بومی در گیلان
محمود بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه کلکسیون گیاهان زینتی در ایستگاه تحقیقات لاهیجان وجود دارد، اظهار داشت: قبل از اینکه در سال 76 ایستگاه تحقیقات لاهیجان وظیفه تحقیقات روی گیاهان زینتی را تقبل کند تعدادی گیاهان زینتی در گلخانه این ایستگاه نگهداری می‌شد.

وی ادامه داد: پس از آن تلاش شد تا بر غنای گیاهی این ایستگاه افزوده شود و اکنون بالغ بر 150 گونه گیاه زینتی در این گلخانه‌ها نگهداری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کلکسیون گیاهان زینتی ایستگاه مذکور رسماً در هفته دولت امسال افتتاح شد، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه گیاهان بومی، برخی از انواع منحصر‌به‌فرد بومی نیز تکثیر و اهلی شدند که مهم‌ترین آنها گل سوسن چلچراغ و همیشک است.

وی عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه بسترهای کشت، هم‌اکنون برخی از بسترها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهمنی مهم‌ترین فعالیت‌های تحقیقاتی مرکز مذکور را انجام مطالعات در زمینه جمع‌آوری و اهلی کردن گیاهان بومی، انجام مطالعات در زمینه تولید و آزمون بسترهای کشت به صورت کمپوست شده و ورمی کمپوست عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، انجام مطالعات در زمینه استفاده از مواد غذایی مناسب برای پرورش گیاهان زینتی را از دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی شاخص ذکر کرد.

این مسئول در ادامه طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی روی گیاهان وحشی مختلف که قابلیت اهلی شدن و تجاری شدن دارند، را از توانمندی‌های ایستگاه مذکور ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: فراهم بودن شرایط بازدید از کلکسیون گیاهان زینتی برای عموم مردم و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان زینتی و انس با طبیعت از جمله توانمندی‌های این ایستگاه است.

بهمنی امکان اجرای دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه تولید و پرورش گیاهان زینتی برای تمام علاقه‌مندان را از دیگر توانمندی‌های ایستگاه تحقیقات لاهیجان ذکر کرد.

بهمنی با اشاره به برنامه‌های آینده مرکز تحقیقات اذعان داشت: تولید و عرضه گیاهان بومی که ارزش زینتی دارند و تولید و عرضه برخی گیاهان زینتی جدید از جمله برنامه‌های آینده مرکز است.

این مسئول احداث گلخانه جدید برای توسعه کلکسیون گیاهان زینتی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و از افتتاح کلکسیون درختان و درختچه‌های زینتی بومی و غیربومی در آینده خبر داد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول