اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

به ازای هر شهروند اردبیلی یک درخت کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: در هفته درختکاری در اسفند ماه شهرداران شهرهای استان اردبیل موظف هستند به ازای هر شهروند اردبیلی یک اصله نهال غرس کنند.

به ازای هر شهروند اردبیلی یک درخت کاشته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در سمینار شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: این کار نوعی باقیات و صالحات است و اگر به نام شهروندان درختی کاشته شود در بحث نگهداری نیز شهروندان ما احساس مسئولیت بیشتری می کنند و کار روند مناسب‌تری پیدا خواهد کرد.
دبیر شورای ترافیک استان اردبیل به زمان تدوین تعرفه عوارض از سوی شهرداری‌ها و ارسال آن به شورای شهر اشاره کرد و افزود: طبق سنوات گذشته تعرفه عوارض شهرداری باید متناسب با واقعیت‌ها تعریف شود و به تنوع درآمد شهرداری توجه ویژه شود.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه با یادآوری اینکه در برخی از تدوین تعرفه‌ها منابع درآمدی متنوع شهرداری نادیده گرفته می‌شود، تصریح کرد: شهرداری موظف است بر اساس دفترچه تعرفه‌ها بودجه سالانه خود را به گونه‌ای تنظیم کند تا در اجرای پروژه‌ها و تامین نیازمندی خود دچار مشکل نشود چرا که درآمد شهرداری بر مبنای دفترچه عوارض تعریف و تدوین می‌شود.
رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک اردبیل ادامه داد: اگر این تعرفه‌ها بر منطق درست و واقعی تدوین و طراحی نشود مشکلات زیادی گریبانگیر شهرداری‌ها می‌شود و شهرداری در هزینه‌ کردهای خود با محدودیت جدی مواجه می‌شود.
این مسئول ضرورت منطقه‌بندی در این امر را یادآور شد و اظهار داشت: باید تعرفه‌‌ها متناسب با شرایط و موقعیت مناطق، محروم و یا برخوردار، توسعه یافته و یا توسعه نیافته، میزان جلب مشارکت‌ها و بهره‌وری بیشتر طوری تدوین شود تا شهرداری‌ها ناگزیر از برخی اصلاحیه‌های بعدی نشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل تنها راه حل این مشکل را متناسب‌سازی وضعیت هر شهر با عوارض تعیین شده اعلام کرد و افزود: نگاه ما به عوارض نباید درآمدی باشد چرا که لازم نیست تمام هم و غم خود را بر تحقق اعتبار از محل عوارض بگذاریم و چشم انتظار کسب درآمد از جیب مردم باشیم.
وی اخذ عوارض را یکی از منابع درآمدی شهرداری اعلام کرد و بیان داشت: نباید شهرداری‌ها در این منابع درآمدی فعالیت خود را متمرکز کنند بلکه باید سیستمی در شهرداری‌ها تعریف شود تا با بهره‌گیری از درآمد پایدار و مستمر معضلات و موانع شهری به حداقل برسد.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول