اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تلویزیون

تشکیل سازمان سینمایی، انحلال خانه سینما را به فراموشی می‌سپارد

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: تشکیل سازمان سینمایی، انحلال خانه سینما را به فراموشی می‌سپارد.

تشکیل سازمان سینمایی، انحلال خانه سینما را به فراموشی می‌سپارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن جوهرچی که برای ایفای نقش در یک فیلم تلویزیونی به استان البرز آمده بود، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نزدیک به دو دهه قبل خانه سینما با رویکرد توجه به مسائل صنفی جامعه هنری تشکیل شد اما در نهایت هر چه به جلوتر آمدیم کمتر شاهد فعالیت خانه سینما در حوزه مسائل صنفی و حقوقی هنرمندان بودیم و این تشکیلات به سمت و سویی دیگر گرایش پیدا کرد تا امروز مسئولان فرهنگی کشور را به این اقدام وادار کند که خانه سینما را منحل و برای شکل‌گیری یک تشکیلات پویاتر گام بردارند.
جوهرچی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات هنرمندان و فعالان حوزه سینما بر زمین مانده گفت: بحث بیمه بیکاری و درمانی هنرمندان یکی از مهمترین موضوعاتی است که متأسفانه به نتیجه نرسیده است و بخش اعظمی از جامعه هنری را بامشکل روبه‌رو کرده است در حالی که به نظر من اگر خانه سینما جایگاه صنفی خود را تقویت می‌کرد و وارد وادی‌های دیگر نمی‌شد امروز این صنف همانند دیگر صنف‌ها می‌توانست بسیاری از مشکلات جامعه هنری و سینمائی کشور را رفع و بر رونق و کیفیت آن بیفزاید.
وی تصریح کرد: انجمن‌های بیست‌ونه گانه خانه سینما باید تلاش می‌کردند با برگزاری نشست‌های مختلف با معاونت امور سینمائی در رابطه با نحوه عملکرد خانه سینما به یک اجماع برسند اما این فرصت به راحتی از دست رفت تا امروز شاهد انحلال خانه سینما باشیم.
 
*جایگاه سازمان سینمایی را بالاتر و موثرتر از خانه سینما می‌دانم
این بازیگر سینمای کشورمان در ادامه اقدام دولت و وزارت ارشاد برای راه‌اندازی سازمان امور سینمایی را ستود و گفت: به طور حتم توانائی یک سازمان با معاونت‌ها و بودجه مشخص به مراتب از یک تشکل به نام خانه سینما بهتر است و من امیدوارم با شکل‌گیری یک سازمان سینمائی قوی و ساماندهی صنوف مختلف شاهد کاهش مشکلات سینماگران باشیم.
وی در پایان گفت: شاید در نگاه اول خیلی از سینماگران انحلال خانه سینما را دردآور و تامل‌برانگیز و در حد یک بحران بدانند اما من بسیار امیدوارم که در آینده با تشکیل سازمان امور سینمایی خیلی از مشکلات مبتلا به صنعت سینما حل و بازیگران و همه فعالان این حوزه زیر چتر حمایتی دولت و البته با یک استقلال فکری فعالیت بهتری نمایند.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول