اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزانه

150 هزار تن انواع زباله در نهاوند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهاوند گفت: روزانه در نهاوند حدود 150 هزار تن انواع زباله تولید می‌شود.

150 هزار تن انواع زباله در نهاوند تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی نهاوند اظهار کرد: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم به جز با همکاری مردم و خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست لذا ارائه آموزش‌های گوناگون برای خانواده‌ها امری لازم و ضروری است.
وی گفت: استفاده بهینه از نعمات خداوندی موجب جلوگیری از هدررفت منابع ملی در جامعه می‌شود بنابراین می‌توان با استفاده بهینه به نوعی از اسراف جلوگیری کرد.
فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به مطالعه طرح جمع‌آوری زباله‌های بهداشتی در سطح روستاها و شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از 1.5 میلیارد تومان هزینه نیاز است که مشارکت مردم و همکاری آنها با شبکه بهداشت، محیط زیست، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضروری است.
وی به طرح جدید جمع‌‌آوری زباله‌های نهاوند و روستاها اشاره کرد و ابراز کرد: در این طرح دو مکان دفن بهداشتی زباله در بخش خزل و بخش مرکزی نهاوند ایجاد می‌شود که باید شهرداری‌ها نهایت همکاری را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.
زارعی‌کوشا افزود: در این طرح 176 صندوق ویژه جمع‌آوری زباله‌ها در سطح هر روستا با جمعیت 2 هزار نفر یک صندوق و بالاتر از 2 هزار نفر دو صندوق در مکانی مشخص در روستا جانمایی شده که بعد از سه تا پنج روز توسط یک یا چند دستگاه خودرو مجهز به دستگاه حمل صندوق جمع‌آوری و در مکان‌های دفت زباله منتقل می‌شوند.
وی به دیگر مزایای این طرح اشاره کرد و اضافه کرد: این طرح با وجود داشتن بار مالی بالا، علاوه بر رعایت بهداشت عمومی روزانه موجب اشتغالزایی حدود 180 نفر خواهد شد که در این رابطه شهرداری‌ها و شبکه بهداشت و بخشداری‌ها موظف هستند تا به سرعت نسبت به چگونگی اجرایی کردن این طرح تلاش کنند.
فرماندار نهاوند در پایان سخنانش گفت: هم اینک روزانه 150 هزار تن زباله در نهاوند تولید می‌شود که می‌توان از این زباله با ایجاد کارخانجات بازیافت، استفاده بهینه را برد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول