اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی باشت:

دفن غیربهداشتی زباله در باشت نگران کننده است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی باشت با اشاره به دفن غیربهداشتی زباله در محل دفن زباله این شهر، گفت: دفن غیربهداشتی زباله در این مکان نگران کننده است.

دفن غیربهداشتی زباله در باشت نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سعید صفری در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: تولید زباله در مناطق شهری و روستایی در استان ما بالاتر از میانگین کشوری است.
وی با بیان اینکه دفن غیر بهداشتی زباله در محل دفن زباله شهرستان باشت مشکلاتی را برای مردم و اهالی روستاهای اطراف به وجود آورده است، ابراز داشت: دود ناشی از آتش زدن زباله و بوی نامطبوع آن نگران کننده است.
بخشدار مرکزی باشت خواستار دفن بهداشتی زباله در محل دفن زباله باشت شد.
صفری با اشاره به اینکه در بعضی از روستاها زباله‌ها در کنار روستاها ریخته و به صورت بهداشتی دفن نمی‌شود، افزود: دهیاران با کمک شوراها محلی را برای جمع‌آوری زباله مشخص و نسبت به انتقال زباله‌ها به محل دفن زباله اقدام کنند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت نیز گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری و بهداشت آب شرب روستاها در این شهرستان به صورت مرتب کلرزنی می‌شود.
خلیل رضانژاد با بیان این‌که کار کلرزنی آب شرب روستاها با دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود، افزود: میزان کلر موجود در آب با هماهنگی مرکز بهداشت کنترل می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت نیز در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس بعضی از روستاها نابسامان و غیربهداشتی است.
عبدالرحمن فخراحمد به کشتار و فروش مرغ زنده در برخی مناطق باشت اشاره کرد و بیان داشت: فروش و کشتار مرغ زنده به دلیل غیربهداشتی بودن و بروز بیماری ممنوع است.
وی با بیان اینکه مشکلات آب آشامیدنی مرکز بستر درمانی شهر باشت به زودی برطرف می‌شود، افزود: کار احداث یک مخزن ذخیره آب با اعتبار 150 میلیون ریال آغاز شده است.
این مسئول امور بهداشت و درمان در شهرستان باشت خاطرنشان کرد: با هدف کنترل سیستم دفع فاضلاب منازل، با هماهنگی شهرداری پروانه ساختمان منازل با تایید مرکز بهداشت صادر می‌شود.
فخراحمد به مشکلات کشتارگاه باشت اشاره کرد و ابراز داشت: کشتارگاه کنونی باشت در منطقه مسکونی قرار دارد که با توجه به دفع مواد زائد دامی و فضولات و بوی بد آن، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.    
وی از مسئولان خواست برای جابه‌جایی محل دفن زباله باشت چاره اندیشی کنند.
در این نشست مصوبه برگزاری نشست شورای سلامت بخش بوستان و بازدید مشترک میراث فرهنگی و مرکز بهداشت و اماکن نیروی انتظامی از مراکز و رستوران‌های بین راهی به تصویب رسید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول