اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

14 جلد کتاب دفاع مقدس در اردبیل انتشار یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: 14 جلد کتاب مرتبط با ایام جنگ و دفاع مقدس در سه سال اخیر در استان اردبیل چاپ و انتشار یافته است.

14 جلد کتاب دفاع مقدس در اردبیل انتشار یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان فرهنگی و کمیته‌های اجرایی حفظ دستاوردهای جنگ هشت ساله در اردبیل اظهار داشت: این اداره کل با هدف حفظ و نشر حماسه‌های خلق شده در دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل‌های جدید فعالیت‌های گسترده‌ای را در حال انجام دارد.
وی بیان داشت: هنر یکی از ابزارهای ارزشمند انتقال این مفاهیم و مبانی ارزشی است که در هشت سال جنگ تحمیلی بسیاری از ابعاد آن مشخص و معلوم شد که انتظار می‌رود هنرمندان تصاویر زیبایی از جهاد، شهادت و پایمردی فرزندان این کشور را به تصویر بکشند.
خوشبخت یادآور شد: دفاع مقدس به‌عنوان گنج بی‌پایان و فراموش‌نشدنی گوهرهای ارزشمندی دارد که اگر ظریف و هنرمندانه به آنها نگاه کنیم می‌توانیم با گرد‌آوری و جمع‌آوری این آثار صحنه‌های زیبایی از دلدادگی و حضور حماسی ملت در جنگ هشت ساله و مقاومت جانانه آنها را به تصویر بکشیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود هدف از مکتوب کردن آثار جنگ هشت ساله را دور نگهداشتن و حفظ این آثار از غارت و برخی کج‌اندیشی‌ها برشمرد و گفت: اعتقاد داریم در سایه حفظ وحدت و اطاعت از ولایت می‌توانیم باورها و ارزش‌های خلق شده را صیانت کنیم و در قالب آثاری ارزشمند و مکتوب از این دستاوردها حفظ و حراست کنیم.
خوشبخت همچنین گفت: در آثار منتشر شده از وصایای شهدا، ‌دل نوشته رزمندگان، خاطرات و بسیاری از آثار فرهنگی و هنری می‌توان جریان اصیل ماندگاری را به راه انداخت که برای همیشه سلامت آن حفظ شده باشد.
وی تصریح کرد: ما از چند سال پیش کار جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران را در استان آغاز ِ‌کردیم تا بتوانیم آنها را به‌عنوان مرجع و روش شناخت حماسه‌های خلق شده قرار دهیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ابراز داشت: برای اولین بار در سه سال گذشته 14 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر کردیم که هفت جلد آن در سال 88، سه جلد در سال گذشته و چهار جلد نیز در 9 ماهه اول امسال بوده است.
خوشبخت گفت: قرار است چهار جلد دیگر نیز تا پایان امسال چاپ و منتشر شود.
وی در پایان سخنان خود این کتاب‌ها را مرجع تولید آثار هنری مختلف از جمله فیلم، ‌داستان و ... اعلام کرد و اظهار داشت:‌ رونمایی از کتاب مصور ستاره‌های سبلان، دلاورمردان دیار مقدس و چندین اثر دیگر تا پایان امسال از جمله اقدامات این بنیاد بوده است که سعی شده خاطرات و دل نوشته رزمندگان چاپ و انتشار پیدا کند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول