اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده ادبیات شهید باهنر کرمان خبر داد

تدوین 110 سرگذشت فرماندهان دفاع مقدس کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سرگذشت پژوهشی فرماندهان صحنه‌های 8 سال دفاع مقدس باید تدوین و منتشر شود و تاکنون 110 سرگذشت آماده شده است.

تدوین 110 سرگذشت فرماندهان دفاع مقدس کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان عباسعلی رستمی‌نسب شامگاه یکشنبه در نشست استاندار کرمان با اصحاب قلم و اندیشه اظهار داشت: می‌توان جایگاه ارزشی صاحبان اندیشه و قلم را در استان کرمان جاودانه کرد.
رستمی‌نسب افزود: مطالعه تاریخ ایران باستان و سنگ نوشته‌های کوه‌ها به ما این هشدار را می‌دهد که اصحاب قلم و اندیشه توسط حاکمان زر و تزویر تخریب می‌شدند.
وی ابراز داشت: می‌توان برای به‌روز کردن اندیشه‌های توانمند، شهدا و رزمندگان اسلام را در راس میراث فرهنگی جامعه قرار داد.
رستمی‌نسب گفت: اندیشه‌ها و رهنمودهای مفید صاحبان اندیشه باید در رفتارهای اجتماعی جامعه جاری و تثبیت شود و بدینوسیله فرهنگ جامعه توسعه و قوت می‌یابد.
پژوهشگر نمونه کشوری اذعان داشت: اندیشه‌های نسل کودک جامعه را باید باور داشت و آنها را به عرصه‌های اندیشه و تولید افکار جدید بیاوریم تا بتوانیم دنیا و آخرت نیکویی را برای آنها به ارمغان بیاوریم و مرکز نواندیشان را برای انتشار و ثبت افکار آنان راه‌اندازی کنیم.
وی ابراز داشت: برای اصلاح و بازنگری در تحقیقات باید مسائل جامعه ایرانی و کرمانی شناسایی شود و این مسائل و اطلاعات طبقه‌بندی شده و در دسترس محققان و پژوهشگران برای کسب راه حل‌های جدید قرار گیرند.
رستمی‌نسب تصریح کرد: در مراکز آموزشی و پژوهشی باید تفکر نقادی رشد یابد و از آنها در زمینه اصلاح فرهنگ جامعه استفاده شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: در مراکز اداری، سازمانی و شهری باید هرچه بیشتر به آموزه‌های قرآنی و راهنمایی‌های پیامبر خاتم (ص) و ائمه اطهار (ع) توجه شود و مرکز ترویج اندیشه‌ها و رهنمودهای قرآنی و ائمه معصوم (ع) در استان کرمان راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به الگوهای خوب و برجسته در زمینه حماسه و دفاع مقدس در استان کرمان بیان داشت: مسئولان باید با تمام نیرو و همت به تدوین اسناد هشت سال دفاع مقدس و تاریخ آن در استان کرمان کمک کنند.
رستمی‌نسب اذعان داشت: سرگذشت پژوهشی فرماند‌هان صحنه‌های دفاع مقدس باید تدوین و منتشر شود و تاکنون بیش از 110 سرگذشت آماده شده است و نیاز به ویرایش و انتشار دارد.
وی گفت: انجمن صاحبان قلم و اندیشه باید تشکیل شود و روزهای خاصی به نام آنها نامگذاری شود.
رستمی‌نسب خاطرنشان کرد: هر ساله می‌توان از اندیشمندانی که توان حضور در چنین محافلی را ندارند، دیدار کرد و از زحمات آنها تقدیر و تشکر به عمل آورد.

* استفاده‌های مرکز کرمانشناسی تبیین شود
همچنین محمد شریعتی استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان در نشست استاندار کرمان با اصحاب قلم و اندیشه اظهار داشت: در کنار نقد از مرکز کرمانشناسی باید پرسید از مرکز کرمانشناسی چه استفاده‌هایی کرده‌ایم.
استاد زبان دانشگاه شهید باهنر افزود: اجازه ندهید، کرمان را به نفع تبریز و به نام ربع رشیدی مصادره کنند و به صرف اینکه سندی در جایی پیدا شده است، نباید نسل‌های کنونی آسیب ببینند.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول