اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

سایه سنگین پرداخت 22 درصد مالیات بر واحدهای تولیدی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل با پرداخت 22 درصد مالیات حجم عظیمی از سنگینی کار را احساس می‌کنند.

سایه سنگین پرداخت 22 درصد مالیات بر واحدهای تولیدی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان بخش خصوصی و دولتی در خصوص راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل اظهار داشت:‌ به عنوان مشوق سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاران مناطق ویژه اقتصادی از معافیت‌های مالیاتی هشت تا 10 ساله تعیین شده در قوانین و مقررات استفاده کنند که در این زمینه معلوم نیست آیا این مقررات در استان اردبیل نیز اعمال می‌شود و یا اینکه همکاری و همراهی در این زمینه نخواهد شد.
وی یکی از علل عقب‌ماندگی و رکود شهرک صنعتی دو را بی‌توجهی به اخذ مالیات از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اعلام کرد و بیان داشت: اگر معافیت مالیاتی در این شهرک اعمال می‌شد امروز شاهد وضعیت نابسامانی در شهرک شماره دو نبودیم و پرونده‌های متعددی نیز برای رسیدگی به شهرک‌های صنعتی واصل نمی‌شد.
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل به دلیل محاسبه شعاع منطقه تحت مدیریت مربوط به شهرستان نمین است گفت: اگر شعاع 30 کیلومتری این شهرک و منطقه ویژه را در نظر بگیریم و مبنی نیز شهرستان نمین باشد فعالان اقتصادی و تولیدی این منطقه باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.
 
* راه‌اندازی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه‌اندازی و تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از اقدامات مثبت نظام در تقویت فعالان این بخش است تصریح کرد: یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی مشاوره دادن به سه قوه مستقل کشور است که در همین راستا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شکل گرفته و در تهران چندین بار جلسه تشکیل داده است.
وی به خروجی بسیار مطلوب این نشست‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تصویب قانون کسب و کار، مباحث مربوط به ماده 28 و همچنین مباحث مربوط به کنترل ارز برای واحدهای تولیدی از جمله آنهاست.
رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان اردبیل گفت: برای تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و انتخاب اعضا در استان‌های مختلف نیز رایزنی‌ها و اقدامات اولیه انجام شده و در ماه‌های آینده در استان اردبیل نیز شاهد برگزاری جلسات این شورا برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری خواهیم بود.
پیرموذن در پایان اظهار داشت: استانداران هر استان به عنوان رئیس شورا و روسای اتاق‌های بازرگانی نیز به عنوان دبیر و سخنگوی شورا انتخاب شده و اقدام به تشکیل جلسه می‌کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول