اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری 800 گفتمان دینی در کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: طی سال جاری 800 گفتمان دینی در مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد محوری و حوزه‌های علمیه استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری 800 گفتمان دینی در کرمان
مهدی تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی این ضرورت را احساس کردند تا برای مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی بر علیه اعتقادات دینی مردم طرح گفتمان‌های دینی را در کشور اجرا کنند.
وی با بیان اینکه طرح گفتمان‌های دینی از سال 82 به صورت آزمایشی در همدان اجرا شد، افزود: این طرح از سال 84 به صورت ملی آغاز شده است.
تیموری با اشاره به اینکه اهداف گفتمان‌های دینی در دو بخش کمی و کیفی تعریف شده است، ابراز داشت: ارتباط چهره به چهره با مخاطبان و تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی آنها به واسطه زدودن زنگار شبهه‌ها و تبلیغ و تقویت نظام دینی از جمله اهداف کیفی طرح مذکور است.
وی کمک به رشد علمی در فضاهای علمی و مذهبی از جمله مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه و مسجد و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و شبهه‌های اقشار تاثیرگذار جامعه و جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف کیفی طرح گفتمان‌های دینی برشمرد.
تیموری بیان داشت: در زمینه اهداف کمی نیز برگزاری گفتمان‌های دینی در سطوح آموزشی به ویژه در مقطع متوسطه و در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد محوری در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تاکنون 80 درصد از گفتمان‌های دینی در مقطع متوسطه و حدود 20 درصد در مقطع راهنمایی استان کرمان برگزار شده است.
تیموری از برگزاری حدود 400 گفتمان دینی در استان کرمان در 9 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: 120گفتمان از محل اعتبارات استانی و از این تعداد 40 گفتمان دینی در مساجد، 40 گفتمان در حوزه‌های علمیه و 40 گفتمان هم در مدارس برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: بقیه گفتمان‌ها از محل اعتبارات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور و دفتر گفتمان اندیشه جوان برگزار شده است.
تیموری ابراز داشت: دفتر گفتمان اندیشه جوان اعتبار 30 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را طی سال جاری در استان کرمان تامین کرد.
وی عنوان کرد: 180 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان کرمان تعریف شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری در مجموع 800 گفتمان دینی در این خطه برگزار شود.
تیموری گفت: دانشگاه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در برگزاری گفتمان‌های دینی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان همکاری مطلوبی دارند.
وی جنگ نرم، جهاد اقتصادی، آسیب‌شناسی فرهنگی، دینی و اجتماعی، خانواده و زن، احکام و مسائل دینی را از جمله موضوعات گفتمان‌های دینی ذکر کرد.
تیموری ابراز داشت: مسائل روز جهان در حوزه سیاسی و فرهنگی، پاسخ به شبهه‌ها، مناسبت‌های دینی و ملی، بیداری اسلامی، بصیرت‌افزایی، ولایت فقیه و جایگاه رهبری از دیگر موضوع‌های گفتمان‌های دینی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول