اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

مشکلات فرهنگی نیازمند راهکارهای عملی و شفاف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز بر ارائه راهکارهای شفاف و عملی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد.

مشکلات فرهنگی نیازمند راهکارهای عملی و شفاف است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی بررسی چالش‌های فرهنگی شهرستان و ارائه راهکار در این زمینه است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: محورهای مختلف بحث در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی برای بررسی در این شورا تعیین می‌شود که لازم است عوامل ایجاد و راهکارهای پیشگیری و رفع چنین مواردی بررسی و ارائه شود‌.
وی با تأکید بر اینکه راهکارهای ارائه شده باید شفاف و عملی باشد، تصریح کرد: گستردگی حوزه فعالیت شورای فرهنگ عمومی مانع از پرداختن به مسائل مختلف جامعه نیست و انتظار می‌رود پردازش موضوعات مطرح شده در این شورا به نتایج مثبتی منجر شود.
همچنین فرماندار اهواز در این جلسه گفت: در ادوار گذشته شورای فرهنگ عمومی فقط به صورت استانی برگزار می‌شد اما از امسال به دلیل اهمیت موضوع قرار به تشکیل این شورا در مراکز استان‌ها شده است.
عبدالعزیز فدعمی با اشاره به چهار کارگروه شامل فرهنگی اجتماعی، فرهنگ غرب‌زدگی و تبعات آن،‌ فرهنگ دینی و فرهنگ عشایری در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهواز، خاطرنشان کرد: نتایج جلسات این کارگروه‌ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی بررسی و تصویب می‌شود.
وی ادامه داد: 10 محور مختلف در کارگروه فرهنگی اجتماعی مشخص شده است که به نوبت مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و عفاف و حجاب نخستین محور مورد بررسی این کارگروه است.
در ادامه شهردار اهواز آموزش فرهنگ شهروندی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود رفتارهای جمعی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در امر شهر موجب ارتقای حسن تعلق و افزایش حصول به موفقیت در دستیابی به اهداف فرهنگی اجتماعی و مدیریتی است.
منصور کتانباف از پخش اذان و تدارک فضای مناسب برای اقامه نماز جماعت در پارک‌های شهر اهواز تا پایان سال جاری خبرداد. 
وی تصریح کرد: زندگی در شهرها نیازمند آموزش‌های عمومی و مشارکت همه شهروندان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول