اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل اعلام کرد

کاهش 6 درصدی مصرف بنزین در اردبیل/توزیع 8 میلیون لیتر سوخت یارانه‌دار در بخش صنایع

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: در یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها میران مصرف بنزین در استان اردبیل شش درصد کاهش یافته است.

کاهش 6 درصدی مصرف بنزین در اردبیل/توزیع 8 میلیون لیتر سوخت یارانه‌دار در بخش صنایع
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود آقامحمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سوخت اردبیل اظهار داشت: در مصرف بنزین سوپر نیز با یک کاهش 34 درصدی در یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها روبه‌رو بودیم و در کنار آن مصرف نفت سفید 13 درصد، نفت گاز 16 درصد و نفت کوره هفت درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: هم اکنون بخشی از ثمرات و نتایج اجرای این قانون در جامعه و بین مصرف‌کنندگان ملموس و نمایان است و علیرغم افزایش خودرو و مصرفی که شاهد بودیم اما  مصرف فرآورده‌های سوختی و نفتی کاهش مناسبی را نشان می‌دهد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل ادامه داد: در کنار این کاهش مصرف، نگاه مصرفی مردم و همچنین فرهنگ صرفه‌جویی تغییر یافته و نهادینه شده به گونه‌ای که هر ماه نسبت به ماه قبل یک وضعیت رو به بهبود را در مصرف سرسام‌آور شاهد هستیم.
آقامحمدیان تصریح کرد: در کنار اصلاح وضعیت مصرف و اصلاح رفتار، دیدگاه‌ها و نگرش‌ها نسبت به این حوزه نیز بهتر شده و روند خوبی را در این بخش شاهد هستیم.
این مسئول اظهار داشت: در بخش صنعت و کشاورزی نیز یارانه‌های خوبی به حامل‌های انرژی در قالب بسته‌های حمایتی اختصاص یافته است که از زمان آغاز اجرای این قانون این بسته‌های حمایتی مرحله به مرحله در حال اجراست.
وی بیان داشت: در تمامی این بخش‌ها چهار مرحله سوخت حمایتی و یارانه‌ها به بخش صنعت و کشاورزی تزریق شده تا تولید‌ ‌کنندگان این بخش بتوانند با استفاده از آنها رویه تولید خود را اصلاح کنند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال در بخش کشاورزی 15 میلیون لیتر، سه ماهه دوم 34 میلیون لیتر، سه ماهه سوم 38 میلیون لیتر و در سه ماهه چهارم نیز 15 میلیون لیتر تخصیص یافته است.

توزیع 8 میلیون لیتر سوخت یارانه‌دار در بخش صنایع

وی ادامه داد: بخش صنایع نیز به واحدهای صنعتی نفت گاز به نرخ لیتری 150 تومان همچون بخش کشاورزی توزیع شده است که در سه ماهه اول 6 میلیون لیتر، سه ماهه دوم 6 میلیون لیتر، سه ماهه سوم 8 میلیون لیتر و سه ماهه چهارم 5 میلیون لیتر به صاحبان این واحدهای صنعتی و تولیدی تحویل داده شده و یا در حال توزیع است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول خاطرنشان کرد: بخش سوم سوخت یارانه‌دار در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته تا در مواقع اضطراری و مورد نیاز از این سوخت یارانه‌دار استفاده کنند که بر اساس نیازسنجی‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود این توزیع در حال انجام است.
وی همچنین از توزیع سوخت یارانه‌دار 150 تومانی بین کامیون‌داران حمل و نقل باری خبر داد و افزود: در کنار این حمایت‌ها ما باید به سمتی حرکت کنیم که شیوه مصرف و شدت آن که قابل تحمل نیست اصلاح شده و به شرایط عقلانی برسد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول