اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون فرهنگی شهدای کیاپی:

بخشی از یارانه‌ها باید به مساجد اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای کیاپی گفت: بخشی از یارانه‌ها برای انجام امور فرهنگی به مساجد اختصاص یابد.

بخشی از یارانه‌ها باید به مساجد اختصاص یابد
حجت‌الاسلام سید محمود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به هزینه‌های سنگین سوخت مساجد اظهار داشت: با اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها از هزینه‌های بی‌رویه در بخش انرژی جلوگیری شد که با تخصیص مقداری از یارانه‌ها به مساجد می‌توان بخشی از این هزینه‌ها برای انجام امور فرهنگی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مساجد با جذب افکار عمومی به نماز، ایجاد انگیزه‌های دینی، مذهبی در مردم به ویژه جوانان، محور ایجاد وحدت هماهنگی هستند، گفت: بالا بردن سطح آگاهی، خودشناختی و کیفیت بخشیدن به ارتباط‌های مردمی از مهم‌ترین ویژگی‌های مراکز فرهنگی در جذب جوانان است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با جذب افکار و نگاه‌های عمومی، محلی و منطقه‌ای به مساجد و تکمیل ساختار اعتقادی و تربیتی جوانان و اشاعه آن به نسل‌های آینده می‌توان جوانان را به مسجد جذب کرد.
این امام جماعت افزود: به وجود آوردن الگوهای اخلاقی، رفتاری در جوانان منشا و خیرخواهی و خیر‌رسانی به مردم، پناهگاه فکری، روحی و روانی در موضوع‌هایی است که در مسجد به آن پرداخته می‌شود.
وی اظهار داشت: ایجاد وحدت ملی، ایجاد گروه‌های خیر محلی، منطقه‌ای، ایجاد کانون‌های منسجم فکری، مذهبی، سیاسی و اجتماعی، ارائه الگوهای درست زندگی از کارکردهای اصلی مساجد می باشد.
مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای کیاپی (دهکده جهانی مقاومت) گفت: تورهای مذهبی، مسافرتی، مسابقه کتاب‌شناسی و کتاب‌خوانی، شناسایی و تشویق جوانان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی قرآنی و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در بین جوانان برای زندگی شخصی و اجتماعی، آموزش و پژوهش از جمله برنامه‌های این کانون است.
این امام جماعت، نقش مردم و جوانان در پویایی و شکوفایی مسجد را مهم ارزیابی کرد و گفت: اخلاق نیک متولیان مساجد، جوان‌مدار و جوان‌پسند بودن روحانی مسجد، اهمیت دادن به جوانان و تکریم آنها، داشتن یک پایگاه درست مذهبی در امر به معروف و نهی از منکر، رفاقت با جوانان از ویژگی‌های متولیان مساجد در جذب جوانان است.
انتهای پیام/م30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول