اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

با درآمد عوارض اداره شهر غیرممکن است

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: اداره شهر از درآمد عوارض امری سخت و نشدنی است، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید با عوارض، هزینه‌های جاری و عمرانی را تامین کنند، در صورتی که درآمدها پاسخگوی نیازها نیست.

با درآمد عوارض اداره شهر غیرممکن است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری با اشاره به اینکه اداره شهر نیازمند مدیریت واحد شهری است، تصریح کرد: مدیریت واحد شهری در تخصیص اعتبارات و تامین نیازها، نیازمند همت عمومی و مشارکت دولت و مردم است.
وی تاکید کرد: شهرداری از بودجه‌های عمومی محروم است و برای اجرای طرح‌های عمرانی باید در راستای تملک اراضی به قیمت کارشناسی رضایت مالکین را کسب کند.
شهردار قم ابراز داشت: تملک مسیرهای عمومی همانند ریل راه آهن و دکل‌های برق نیازی به رضایت مالکین ندارد و این موضوع در قانون مشخص شده است.
دلبری افزود: در حالی که 30 تا 40 درصد از پروژه‌های عمرانی شهر را آسفالت‌کشی خیابان‌ها دربرگرفته، بنابراین تامین قیر نیازمند منبع مالی مهمی است و ما دچار مشکل هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اداره شهر از درآمد عوارض امری سخت و نشدنی است، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید با عوارض، هزینه‌های جاری و عمرانی را تامین کنند، در صورتی که درآمدها پاسخگوی نیازها نیست.
دلبری کیفیت خدمات برای مردم را نیازمند دارا بودن اصول مهندسی دانست و خاطر نشان کرد: کیفیت خدمات به مردم مهم‌ترین بخش از وظایف شهرداری در اجرای پروژه‌هاست، ما معتقدیم باید پروژه‌های کمتر با کیفیت بالاتری در سطح شهر اجرا شود و از افزایش پروژه‌های فاقد خدمات مهندسی جلوگیری کنیم.
وی گفت: باید عمر خدمات مهندسی و عمرانی شهر به نفع مردم و جامعه طولانی شود و استفاده از ابزار قدیمی منسوخ شده را در ارائه خدمات کنار گذاشت.
شهردار قم تصریح کرد: دنیا امروز در جایگزینی بلوک سیمانی در داخل منابر و مشارع به خوبی عمل کرده چرا که جدول‌های سیمانی هزینه‌بر است و عمر کوتاهی دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه ما به دنبال اجرای طرح‌های مهندسی مورد نیاز شهر قم هستیم، عنوان کرد: یکی از اصول مدنظر ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجرای معماری اسلامی در سطح شهر قم است که نیازمند طراحی و هدفمندی درست در مهندسی شهرسازی است.
دلبری خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه‌ها وجود ناظر مقیم در افزایش کیفیت و پاسخگویی پیمانکاران امری ضروری است.
وی استفاده از تجربیات دیگر شهرها در توسعه همه جانبه قم را ضروری دانست و گفت: مجموعه مهندسی شهرسازی در دنیا برای قم الگو خواهد بود، چرا که قم یک کلانشهر است و پروژه‌های زیادی در آن در حال اجراست.
شهردار قم تاکید کرد: مهمترین مسئله در مسیر توسعه همه جانبه قم، نگاه فرهنگی به شهرسازی است.
وی اجرای پروژه منوریل را یکی از پایه‌های توسعه شهر دانست و ابراز داشت: اجرای منوریل قم 52 درصد رشد فیزیکی داشته است و ما به دنبال تعریف و تامین منابع مالی جدید در توسعه شهری هستیم که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت اقتصادی بتوانیم در این مسیر موفق شویم.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول