اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

انتخابات در گرگان کاملا رقابتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان با اشاره به رقابتی بودن انتخابات در این حوزه از نامزدی شش نفر اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس نهم در شهر گرگان خبر داد.

انتخابات در گرگان کاملا رقابتی است
جعفر گرزین در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: به لحاظ شرایط قومی در هشتمین مجلس شورای اسلامی 53 نفر از فارس، سه نفر سیستانی و سه نفر ترکمن ثبت‎نام کرده بودند که در مشابه با ثبت‌نام دوره نهم مجلس اقلیت‎های قومی رشد 100 درصدی داشته‎اند.
وی تصریح کرد: در این دوره شش نفر سیستانی، شش نفر ترکمن و 26 نفر فارس برای کاندیداتوری انتخابات نهم نامزد شده‎‌اند.
گرزین در خصوص تفکرات سیاسی افراد ثبت‎نام کرده برای انتخابات مجلس نیز گفت: در انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی، هفت نفر اصولگرا، 26 نفر مستقل و 26 نفر اصلاح‎طلب حضور داشتند و در انتخابات دوره نهم مجلس 9 نفر اصولگرا، 25 نفر مستقل، و شش نفر اصلاح‎طلب ثبت‌نام کرده‎اند که عملا این بار تعداد اصلاح‎طلبان 21 نفر استقبالشان کمتر از دوره گذشته بوده است.
فرماندار شهرستان گرگان خاطر نشان کرد: تعداد 40 نفر در شهرستان گرگان برای انتخابات دوره نهم مجلس ثبت‌نام کرده‎اند که صلاحیت آنها توسط هیئت اجرایی و منابع چهارگانه مورد بررسی قرار می‎گیرد.
وی با اشاره به دستگاه‎های تشکیل‌دهنده منابع چهارگانه، اظهار داشت: وزارت اطلاعات وضعیت افراد ثبت‌نام کرده را مورد بررسی قرار می‎دهد، دادگستری کل محکومیت افراد را بررسی می‎کند، اداره ثبت‌احوال برای تشخیص ماهیت افراد و نیروی انتظامی و پلیس امنیت عدم تخلف افراد ثبت‌نامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
گرزین با بیان اینکه منابع چهارگانه مرکزی هستند، تصریح کرد: همچنین هیئت اجرایی نیز وضعیت افراد در محل سکونت در خصوص اشتهار به فساد، بد زبانی و بد اخلاقی که موجب رد صلاحیت افراد می‎شود را بررسی می‎کند.
فرماندار گرگان در خصوص انتخابات سال 1388 گفت: در دوره قبل دشمن برنامه‎ریزی کرده بود و مسئولان اجرایی غافلگیر شدند و با القای تقلب در ستاد انتخاباتی دو نفر از نامزد‎های انتخاباتی، موضوع هدایت شده فتنه را با سران خارج و داخل هدایت می‌کرد.
وی با بیان اینکه در دوره پیشین انتخابات دشمن با برنامه‎ریزی در ستادهای انتخاباتی نفوذ کرده بود، خاطر نشان کرد: بر همین اساس برای انتخابات سال جاری نشستی را با نامزد‎ها خواهیم داشت و علاوه بر اینکه خود نامزدها متعهد و ملزم به رعایت قانون هستند، حتی اگر طرفدارانشان نیز ساختارشکنی کنند شرایطی را برای آنها وضع کرده‎ایم که از تخلفات انتخاباتی آنها خواهد بود.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول