اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

معرفی بازرسان انتخابات شهرستان زنجان

خبرگزاری فارس: بازرسان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان و حوزه‌های فرعی ظهر امروز معرفی و احکام خود را دریافت کردند.

معرفی بازرسان انتخابات شهرستان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان ظهر امروز در نخستین جلسه بازرسان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زنجان، جلسه برگزار شده را برای آشنایی با وظایف هیئت بازرسان اعلام کرد و اظهار داشت: هیئت بازرسی به همراه هیئت‌های اجرایی و نظارت وظیفه تضمین سلامت انتخابات را بر عهده دارند.
محمدرضا براتی افزود: هرچه ساز و کار بازرسی انتخابات پویاتر باشد، زمینه بروز تخلف‌ها محدودتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 16 بازرس در وزارت کشور وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند، اضافه کرد: در رده دوم هیئت بازرسی انتخابات که هیئت بازرسی استان است، پنج نفر حضور دارند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان قاسم علی‌اکبری مدیر بازرسی و ارزشیابی استانداری زنجان، ولی‌الله رحیمی مسئول حراست استانداری، محبی مدیرکل اداری مالی استانداری، محمدرضا نهاوندی‌پور، مدیرکل جهاد کشاورزی استانداری زنجان و مقدسی مدیرکل بانک ملی استان زنجان را اسامی پنج عضو هیئت بازرسی استان زنجان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه برای شهرستان زنجان چهار حوزه انتخاباتی تعریف شده است، تصریح کرد: زنجان و طارم با مرکزیت زنجان، ابهر و خرم‌دره با مرکزیت ابهر، ماهنشان و ایجرود با مرکزیت ایجرود و خدابنده چهار حوزه انتخاباتی استان زنجان هستند.
براتی اسامی اعضای اصلی هیئت بازرسی شهرستان زنجان را بدین صورت اعلام کرد که محمدرضا براتی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان را رئیس هیئت بازرسی شهرستان زنجان، ابوالفضل خوئینی بخشدار مرکزی شهرستان زنجان به عنوان دبیر هیئت بازرسی و محمدرضا عباسی را هم به عنوان عضو هیئت بازرسی اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان حوزه‌های فرعی هم تشکیل می‌شود، ادامه داد: هر هیئت بازرسی فرعی سه عضو دارد که احکام آنها صادر شده است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان حوزه‌های فرعی شهرستان زنجان را بخش چورزق و آب‌بر در شهرستان طارم و قره پشتلو و زنجانرود را چهار حوزه فرعی انتخاباتی شهرستان زنجان عنوان کرد.
وی برگزاری انتخابات سالم را از تاکیدات مسئولان عالی رتبه استان اعلام کرد و گفت: بازرسان انتخاب شده باید نهایت دقت را در انتخاب بازرسان معتمد مردم به کار گیرند تا هم مردم و هم مسئولان آرامش خیال داشته باشند.
براتی تاکید کرد: عملکرد همه بازرسان نقش مهمی در بازخورد عملکرد هیئت بازرسی دارد، بنابراین نهایت دقت به کار گرفته شود تا افراد انتخاب شده گرایش به هیچ‌یک از داوطلبان نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای اعضای هیئت‌های بازرسی تشکیل می‌شود، اضافه کرد: نرم‌افزارهای لازم نیز در اختیار اعضای هیئت‌های بازرسی قرار می‌گیرد.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان به اعضای هیئت‌های بازرسی دو شهرستان زنجان و طارم پیشنهاد کرد، هرچه زودتر اقدام به شناسایی بازرسان سر صندوق کنند تا نسبت به صدور حکم آنها اقدام شود.
وی تاکید کرد: هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون اقدامات لازم برای شناسایی افراد لازم کرده‌اند و نباید هیئت‌های بازرسی از آنها عقب بمانند.
براتی با اشاره به اینکه پیشنهادهایی برای افزایش تعداد صندوق‌های رای‌گیری وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون این مسئله قطعی نشده است.
وی تاکید کرد: بازرسان صندوق‌ها باید از آغاز رای‌گیری تا لحظه تحویل صندوق در محل حضور داشته باشند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه برای هر پنج تا 10 صندوق رای‌گیری یک سربازرس انتخاب می‌شود، گفت: سربازرس انتخاب شده برای تعداد صندوق‌ها، بستگی مستقیم به شرایط منطقه‌ای دارد.
وی تعداد اعضای هیئت بازرسی انتخابات شهرستان زنجان را 12 نفر عنوان کرد و افزود: با افزودن سه بازرس مرکز شهرستان تعداد آنها به 15 نفر می‌رسد.
براتی از تدارک ساز و کار ویژه برای شهرستان طارم خبر داد و گفت: یک دبیرخانه هم برای این کار در نظر گرفته شده است که اعضای هیئت بازرسی باید گزارش‌ها را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی تاکید کرد: قانون 15 وظیفه برای اعضای هیئت‌های بازرسی مشخص کرده است که اعضا باید به آنها عمل کنند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان خطاب به اعضای هیئت‌های بازرسی شهرستان زنجان گفت: گزارش‌های ارائه شده باید مستند باشند.
وی همچنین از حضور یکی از اعضای بازرسی در جلسات هیئت اجرایی بدون حق رای خبر داد و اضافه کرد: این اقدام برای در جریان کار قرار گرفتن اعضای هیئت بازرسی انجام می‌شود.
براتی ادامه داد:  در حوزه‌های خاص در شهرستان زنجان رای‌ گیری از مردم به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تامین امکانات از طریق خود شهرستان‌ها برای برگزاری امکانات تاکید کرد و افزود: استان بنا ندارد هیچ کمکی به شهرستان‌ها برای برگزاری انتخابات بکند و همه تجهیزات و امکانات لازم باید از طریق خود شهرستان‌ها تامین شود.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان اضافه کرد: هیئت‌های بازرسی باید نهایت همکاری را با اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد انتخابات پیش رو بدون هیچ دغدغه‌ای برگزار شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول