اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده ارتباطات سوره تهران:

نقش رسانه‌ها در انتخابات نهم تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده ارتباطات سوره تهران گفت: نقش رسانه‌ها در انتخابات مجلس نهم مهم و تاثیرگذار است.

نقش رسانه‌ها در انتخابات نهم تاثیرگذار است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امید مسعودی امروز در دومین نشست تخصصی هنر و رسانه با موضوع ابزارشناسی رسانه‌های جدید ارتباطی در مقوله اسلام‌ستیزی غرب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خرم‌آباد در خصوص انتخابات نهم گفت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فضای رسانه‌ای می‌تواند در بهترین شکل مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.
مسعودی گفت: همچنین کاندیداهای دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز می‌توانند از بستر و فضای رسانه‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.
وی یادآورشد: رسانه‌ها می‌توانند بستر مناسب را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای فراهم کنند.
رئیس دانشکده ارتباطات سوره تهران با مقایسه فضای رسانه‌ای قبل و پس از انقلاب‌ گفت: رخدادهای بیداری اسلامی اخیر که کشورهای اسلامی و منطقه را تحت تأثیر قرار داده برگرفته از نقش رسانه‌ها در اشاعه بیداری اسلامی در سراسر جهان است.
وی نقش رسانه‌ها را در اعتلا و سرنگونی فرهنگ کرامت انسانی هر جامعه مهم دانست و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند مقدمات اعتلا و سرافرازی کشور را مهیا کنند و یا در مقابل موجبات سرنگونی آن کشور را فراهم کنند.
وی در خصوص ساختار اقتصادی تونس، حوادث 11 سپتامبر، وقایع جنگ جهانی اول و دوم گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در ارایه استراتژی مورد نظر رهبران آن زمان داشتند.
وی همچنین در زمینه نقش فرهنگ در پیشرفت جوامع گفت: از آنجا که رسانه‌ها به عنوان ناقل فرهنگ هستند و در اشاعه فرهنگ نقش اساسی و کلیدی دارند، باید به رسانه به سمتی هدایت شود تا فرهنگ سازی در این زمینه به خوبی صورت گیرد.
رئیس دانشکده ارتباطات سوره تهران گفت: اگر اخبار و داده‌ها مغایر با فرهنگ‌سازی باشد به فرهنگ جامعه لطمه وارد می‌شود، اما اگر برنامه‌ریزی هدفمند باشد به اهداف اصلی جامعه در این زمینه دست پیدا خواهیم کرد.
وی در خصوص مسایل و مشکلات استان لرستان نیز گفت: توسعه استان در گرو اجرای واقعی رسالت مطبوعات و رسانه‌ها است، چرا که در این استان فقر فرهنگی و بیکاری وجود دارد و رسانه در راستای ایجاد اشتغال و صنایع باید مطالبه‌گری کند.
مسعودی افزود: در استان لرستان متأسفانه خانه مطبوعات نداریم و نداشتن خانه مطبوعات باعث شده یک‌سری حقوق و مزایای خبرنگاران پایمال شود.
رئیس دانشکده ارتباطات سوره تهران در این نشست به بحث‌های بیداری اسلامی، نقد رسانه‌ها، حقوق مطبوعات و رسالت مطبوعات نسبت به جامعه، جریان شناسی احزاب سیاسی امروز ایران و انتخابات اخیر اشاره کرد.
نشست تخصصی هنر و رسانه با موضوع ابزارشناسی رسانه‌های جدید ارتباطی در مقوله اسلام ستیزی غرب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خرم‌آباد با حضور 30 نفر از خبرنگاران رسانه‌های گروهی لرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول