اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسبق فدراسیون کشتی:

پهلوان تختی تربیت یافته مکتب امیرالمومنین بود

خبرگزاری فارس: رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: نام امیرالمومنین (ع) به ورزشکاری که مرام‌داری کند، قوت، شجاعت و صفت پهلوانی می‌دهد و تختی اسطوره‎ای بود که در مکتب مولای متقیان امیرالمومنین (ع) تربیت یافت.

پهلوان تختی تربیت یافته مکتب امیرالمومنین بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا طالقانی در آیین گرامیداشت جهان پهلوان تختی که در تالار شیخ‎بهایی شاهین‎شهر و با حضور جمعی از ورزشکاران استانی و همچنین مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ماندگاری انسان‎ها در گرو عمل آنها است و اگر امروز و پس از گذشت سال‎ها از مرگ جهان پهلوان تختی، با این آئین باشکوه از او تجلیل می‎شود حاصل مردم دوستی، دینداری و از خود گذشتگی این اسوه ورزش کشور است.
تختی تا سال‎ها پس از این هم در اذهان جاودان خواهد ماند و با نیکی از وی یاد می‎شود.
وی افزود: تختی اسطوره‎ای بود که در مکتب مولای متقیان امیرالمومنین (ع) تربیت یافت و اعتقادات مذهبی و ملی خود را با ورزش آمیخت تا جاودان بماند.
این پیشکسوت کشتی در ادامه با بیان ویژگی‎ها و خصایص جهان پهلوان تختی بیان داشت: پهلوان واقعی آن کسی است که شجاعت زمین خوردن را داشته باشد و در مقابل ظالم قد علم کند و روحیه ورزشی جهان پهلوان تختی با این خصیصه عجین شده بود.
وی در پایان سخنرانی کوتاه خود، گفت: نام امیرالمومنین (ع) به ورزشکاری که مرام‌داری کند قوت، شجاعت و در نهایت صفت پهلوانی می‌افزاید.
رضا اخروی رئیس هیئت ورزش‎های پهلوانی و باستانی اصفهان نیز که در این مراسم حضور داشت علت چالش‎ها و حواشی ورزش کشور را عدم توجه مسئولان به ورزش پهلوانی دانست و گفت:  شاهین‎شهر ورزشی‎ترین شهر استان اصفهان است و مسئولان سازمان رفاهی شهرداری که برگزار کننده این آیین بوده‎اند، با تأسی از اوامر مقام معظم رهبری توانسته‎اند مهندسی خوبی در ورزش داشته باشند.
به گزارش فارس، در نشست صمیمانه‌ای که جمعی از ورزش دوستان شاهین‎شهری نیز حضور داشتند، حیدرعلی عارفیان رئیس شورای شهر شاهین‎شهر، بیان داشت: ظرف سال‎های گذشته قدم‎های زیادی برای احیای ورزش این شهر برداشته شده و قهرمانان زیادی در سطح کشور و جهان عرصه حضور یافته‎اند و به همین علت  ورزشکاران و ورزش دوستان شاهین شهری باید با شرکت در اتاق‎های فکر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر به توسعه ورزش این شهر کمک کنند.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول