اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهل‌و‌چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی/

غفوری‌فرد: تختی آیین جوانمردی را به نسل‌های آینده انتقال داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخلاق و مردم‌داری جهان پهلوان تختی گفت:‌ تختی آیین جوانمردی را به نسل‌های آینده انتقال داد.

غفوری‌فرد: تختی آیین جوانمردی را به نسل‌های آینده انتقال داد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسن غفوری فرد ساعاتی پیش در مراسم چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی ‌با شاره به حضور چشمگیر مردم در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی عنوان کرد: محبت مردم به مرحوم تختی محبتی است که خدا در دل همه جا داده است و سبب شده است که در طول این 44 سال مردم با عشق در این مراسم حضور یابند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تختی از جنس مردم بود، عنوان کرد: قهرمان زیاد است اما آنچه در فرهنگ ما است و در هیچ جای دیگری وجود ندارد پهلوانی است، اخلاق و جوانمردی است و همه اقوام جهان با اخلاق زنده هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: علت اصلی این شور، شوق و محبت به جهان پهلوان تختی، محبتی است که خدا متعال از تختی در دل‌ها قرار داده است.

اخلاق و جوانمردی علت بقای تختی است
غفوری فرد بیان داشت: علت بقا و دوام تختی همان اخلاق و جوانمردی او بود و به همین دلیل نیز مورد کینه دشمنان قرار گرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه تهران و استقبال بی‌نظیر از او در سالن هفت تیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز نیز بعد از 44 سال مردم یاد و خاطره او را بزرگوارانه حفظ می‌کنند و همه ساله با شور و شوق بیشتری در مراسم سالگرد درگذشت او حاضر می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به مردم‌داری جهان پهلوان تختی عنوان کرد: تختی همواره با مردم و در کنار آنها بود و جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان بویین زهرا و تلاش برای تسکین آلام آنها نمونه‌ بارزی از مردم‌داری تختی بود.

تختی آیین جوانمردی را در کشور حفظ کرد
غفوری فرد با بیان اینکه جهان پهلوان تختی آیین جوانمردی را در کشور حفظ کرد، اظهار داشت: تختی آیین جوانمردی را به نسل‌های آینده انتقال داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تختی قهرمان دل‌ها بود، گفت: تختی همیشه با مردم، محرومان و طبقه ضعیف جامعه بود و با دشمنان مردم مخالف بود و با کسانی که مردم را استثمار می‌کردند برخورد می‌کرد و این‌ها سبب شد تا خدا نام و یاد او را زنده کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه جوانمردی در دل همه مردم جهان جا دارد، اظهار داشت: در آن زمان شاهد بودیم که در کشورهای دیگر تمبر تختی را چاپ کردند و یاد او را گرامی می‌داشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اخلاق تختی مردم را مجذوب خود می‌کرد و کردار و اخلاق او سبب شده بود که همه تحت تاثیر او قرار بگیرند و همواره نام ایران با فتوت، جوانمردی، فداکاری و مردانگی همراه است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول