اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی/

حجت‌الاسلام علوی: تختی انسانی آزادی‌خواه و همسنگر مبارزان بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی جهان پهلوان تختی گفت: تختی انسانی آزادی‌خواه و همسنگر مبارزان بود.

حجت‌الاسلام علوی: تختی انسانی آزادی‌خواه و همسنگر مبارزان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ساعاتی پیش در مراسم چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی که با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران نام‌آور ایران اسلامی در ابن بابویه شهرری برگزار شد، اخلاق و جوانمردی را از همراهان ورزش در ایران دانست و گفت: ورزش در تاریخ ایران اخلاق، جوانمردی و دینداری در هم آمیخته شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: قهرمانان ایران اسلامی علاوه بر قهرمانی در عرصه ورزش قهرمانان ارزش و اخلاق بودند و نمونه بارز آن پوریای ولی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دینداری ملاک ورزش ایران است و زورخانه‌ها ضربشان را با یاعلی (ع) بلند می‌کنند و وزنه‌هایشان را با یا ابوالفضل (ع) بلند می‌کنند و این ویژگی باعث شد که امام به ورزشکاران علاقه خاصی داشته باشد و و فرمودند «من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم» و ورزشکاران در نزد مقام معظم رهبری از جایگاه ممتازی برخوردار هستند.
حجت‌الاسلام علوی تختی را پرورش یافته این عرصه دانست و تاکید کرد: او در عین داشتن مقام قهرمانی در ورزش، انسانی فروتن، مهربان و آزاده بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری، تختی را انسانی آزاد، آزادی‌خواه و همسنگر مبارزان خواند و بیان داشت: تجلیل جلال آل احمد از تختی دست گلی است که بر مزار تختی گذاشته شده است.
وی در ادامه با اشاره به تواضع تختی در برابر روحانیون عنوان کرد: مرحوم تختی در مقابل روحانیون، مبارزان به ویژه آیت‌الله طالقانی نهایت تواضع را به کار می‌برد، و سر تواضع پایین می‌آورد اما در برابر طاغوت زمان حتی برای دریافت مدال قهرمانی سرخم نکرد و حاضر شد بسیاری از حقوق شخصی خود را به خاطر مردم نادیده بگیرد و از حق خود گذشت تا حق مردم ضایع نشود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره دو چهره ورزشی کشور حسین زاکانی و ناصر حجازی خاطرنشان کرد: زاکانی انسانی با اخلاق و متواضع بود.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد خانواده ورزش کشور ادامه دهنده راه پهلوانان ایران اسلامی باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز جامعه ورزش کشور جامعه‌ای ولایت‌مدار است و چشم بر دهان رهبر خود دارد و زندگی خود را در مسیر ولایت قرار داده‌اند.

نیم نگاهی به افتخارات ورزشی جهان پهلوان تختی
سال 1951: مسابقه های جهانی هلسینکی فنلاند، مدال نقره.
سال 1952: بازی های المپیک هلسینکی فنلاند، مدال نقره.
سال 1955: جشنواره جهانی ورشو لهستان، مدال نقره.
سال 1956: بازی های المپیک ملبورن استرالیا، مدال طلا.
سال 1958: مسابقه های جهانی صوفیه بلغارستان، مدال نقره.
سال 1958: بازی های آسیایی توکیو ژاپن، مدال طلا.
سال 1959: مسابقه های جهانی تهران - ایران، مدال طلا.
سال 1960: بازی های المپیک رم ایتالیا، مدال نقره.
سال 1961: مسابقه های جهانی یوکوهاما ژاپن، مدال طلا.
سال 1962: مسابقه های جهانی تولید و آمریکا، مدال نقره.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول