اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان:

نام تختی در گوش تاریخ طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: در بیانیه جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان دلیل ماندگاری غلامرضا تختی براساس مرام و مسلک و رضوی بودن وی عنوان شده است.

نام تختی در گوش تاریخ طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در بیانیه جامعه اسلامی استان اصفهان که به مناسبت چهل‌ و چهارمین سالگرد درگذشت این پهلوان نامدار منتشر شده، آمده است: نامش را غلامرضا نهادند تا این فریاد در گوش تاریخ طنین‌انداز شود که اگر تختی، جهان پهلوان شد، نه به واسطه زور بازویش و نه به خاطر مدال‌های رنگارنگش بود، چه بسیار دیگرانی هم بودند که به این دیار مدال‌ها آوردند اما ماندگار نشدند.
او جهان پهلوان نشد و در دل مردمان این دیار جای نگرفت جز آنکه غلامِ رضا (ع) و مرام و مسلک رضوی و علوی بود و خواست که بماند.
در قسمت دیگر این بیانیه آمده است: تختی، درست در زمانه قحطی اخلاق و قحط‌الرجال مردان بی‌ادعا، به میدان آمد، مبارزه کرد و رفت و هر آنچه را هم از مطاع اندک دنیا از مدال‌های رنگارنگ به دست آورده بود، بخشید به آستان قدس رضوی، تا غلام رضا بودنش، تنها یک عنوان نباشد.
در بخش پایانی این بیانیه گفته شده است: امروز، در روزگار پرفتنه و در میان هزاران خط انحرافی برای کور کردن مرام پهلوانی‌ها و در زمانه حاکمیت بی‌اخلاقی در ورزش، به مرام تختی نیاز داریم، به پهلوانانی که در سخت‌ترین شرایط، مردانگی و انسانیت را به حراج نمی گذارند.
در قسمت پایانی این بیانیه تاکید شده است: امروز در میدان سیاست هم به جهان پهلوان‌ها نیازمندیم؛ جهان پهلوان‌هایی که پهلوان پنبه‌های دیرآمده و عجول را که قصد دارند اول و آخر همه جا باشند، انذار کند و راه نشان دهد.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول