اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

فراگیری اصول ده‌گانه پیشگیری از مواد مخدر ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بر ضرورت فراگیری اصول ده‌گانه پیشگیری از مواد مخدر توسط مشاوران محلات و خانواده‌ها تاکید کرد.

فراگیری اصول ده‌گانه پیشگیری از مواد مخدر ضرورت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست با مشاوران محلات سطح این شهر اظهار داشت:‌ کسب آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد توسط آحاد جامعه به ویژه مشاوران سبب واکسینه شدن جامعه از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز مواد مخدر مهم‌ترین بلیه قرن محسوب می‌شود، افزود: بر همین اساس فراگیری راه‌های پیشگیری از اعتیاد و آموزش خانواده‌ها برای آشنایی با آثار زیانبار مصرف مواد مخدر منشاء اثرات مثبت خواهد بود.
یزدان‌پناه گسترش مواد مخدر در جامعه اسلامی را از برنامه‌های پلید دشمنان برشمرد و اظهار داشت: نظام اسلامی برای مقابله با پدیده ورود و توزیع مواد مخدر تاکنون هزینه‌های زیادی را متقبل شده و در این مسیر شهدای زیادی تقدیم کرده است.
وی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر علاوه بر متزلزل کردن بنیان خانواده‌ها زمینه بروز ناهنجاری‌های بی‌شماری همچون قتل، طلاق، خودکشی و ... است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی و گرایش جوانان به استفاده از مواد مخدر صنعتی را نگران‌کننده خواند و گفت: در این راستا آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها نسبت به مضرات استفاده از مواد مخدر شیمیایی امری ضروری است.
وی تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان بازگشت سلامت افراد معتاد به مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار کم است.       
یزدان‌پناه مهم‌ترین ابزار برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر شیمیایی و صنعتی را آگاه‌سازی خانواده و جوانان با آثار سوء مواد مخدر عنوان کرد.
وی اظهار داشت: باید فرهنگ پیشگیری به عنوان مهم‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین عامل از سوی خانواده‌‌ها و جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه شوک هزاره سوم در کنار سلاح‌های کشتار جمعی، فقر و آلودگی محیط زیست با پدیده ویرانگری به نام اعتیاد، مواد مخدر و روان گردان‌ها رو به‌رو است، نقش مشاوران محلات را برای پیشگیری و مقابله با این بلیه قرن را مهم دانست.
همایش مشاوران محلات با حضور 100 تن از مشاوران محلات توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی و کمیته پیشگیری و درمان این شورا برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول