اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

بیشترین آمار زندانیان مرتبط با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیشترین آمار زندانیان استان اردبیل را معتادان و جرایم مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

بیشترین آمار زندانیان مرتبط با مواد مخدر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه استانی پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب و سوءمصرف مواد مخدر که با حضور تمامی مسئولان دولتی، تشکل‌های مردمی و مراکز خصوصی درمان و مبارزه با اعتیاد استان در دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: با معتادین خود معرف برای درمان به عنوان بیمار مدارا خواهیم کرد در غیر این صورت معتادان به عنوان مجرم، مجازات خواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اهتمام دستگاه قضایی برای مبارزه جدی و بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مواد مخدر مادر جرایم محسوب می‌شود و جرایم متعدد دیگری را به دنبال خود دارد.
وی با اشاره به اختصاص بیشترین آمار پرونده‌ها و زندانیان، به جرایم مرتبط با مواد مخدر، اعتیاد را به عنوان تقاضا، عامل عرضه مواد مخدر عنوان کرد و گفت: شکی نیست که به منظور کاهش عرضه باید تقاضا کاهش یابد و این مقوله همان پیشگیری از اعتیاد است که امروز رسالت سنگین تمام آحاد جامعه، مردم، مسئولان و خانواده‌ها است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه در بحث اعتیاد به مواد مخدر، ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد عزم و اراده همگانی لازم دارد و دستگاه قضایی ضمن سرمایه‌گذاری بر پیشگیری، این مهم را به عنوان حق مردم، از دست‌اندرکاران امر مطالبه می‌کند و در پیگیری آن بسیار مصمم است.
رضایی کاهش سن اعتیاد را زنگ خطر بزرگی برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: رشد فزاینده مواد مخدر صنعتی که نقشه مسلم و شوم استکبار جهانی و بدخواهان نظام برای سست کردن جسم و عقل و اراده جوانان به عنوان امیدهای انقلاب است، تهدید جدی امروز جامعه ماست و هر کسی در پیشگیری و آگاه‌سازی جوانان و درمان معتادان و مبارزه با مجرمان کوتاهی کند در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهد بود و دستگاه قضایی نیز در رسیدگی به عملکرد دست‌اندرکاران اداری و اجرایی متخلف کوتاه نخواهد آمد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح آخرین قانون مبارزه با مواد مخدر، رویکرد حمایتی آن از معتادان خود معرف را مایه خیر و برکت در درمان اعتیاد عنوان کردو افزود: به استناد قانون، دستگاه قضایی مدارا با معتادان خود معرف برای درمان را وظیفه خود می‌داند و از تمام دستگا‌ه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی در این امر حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: در صورت عدم مراجعه معتادان به مراکز درمانی برای ترک اعتیاد، به عنوان مجرم مجازات خواهند شد و لفظ بیمار شامل این دسته از معتادان نمی‌شود.
رضایی مسئولیت متولیان و دست‌اندرکاران امر پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان را بسیار خطیر دانسته، بر سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر بر این امر و استمداد از خداوند در لحظه لحظه انجام وظیفه به لحاظ حساسیت کار تأکید کرد.
براساس آمار ارائه شده از سوی کارشناسان حاضر در جلسه در حال حاضر حدود 3 هزار و 600 معتاد معرفی شده و دارای پرونده برای درمان در مراکز ترک اعتیاد در سطح استان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر و کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و نمایندگان قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، بهزیستی و نیز انجمن‌ها و مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌های خصوصی و انجمن معتادین ناشناس NA سخنرانی و به بیان مسایل، مشکلات، ارائه پیشنهادها و گزارش عملکرد پرداختند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول