اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهره‌برداری از فاضلاب شرکت آبفای همدان:

عملیات اجرایی احداث 8 تصفیه‌خانه آغاز شده است

خبرگزاری فارس: مدیر بهره‌برداری از فاضلاب شرکت آبفای همدان گفت: عملیات اجرایی هشت تصفیه‌خانه آغاز شده و احداث دو تصفیه‌خانه به پایان رسیده است.

عملیات اجرایی احداث 8 تصفیه‌خانه آغاز شده است
مهدی آقامحمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به بخش فاضلاب توجه خاصی صورت نگرفته بود اما در چند سال اخیر توجه زیادی به این بخش صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: قبل از تأسیس شرکت آب و فاضلاب، این شرکت زیر نظر شهرداری‌ها اداره می‌گرفت.
مدیر بهره‌برداری از فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر فاضلاب رودخانه‌ها در حال جمع‌آوری است، افزود: در حال حاضر هشت تصفیه‌خانه در حال ساخت است که دو مورد ساخته شده و بقیه در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: 95 درصد مردم همدان از شبکه‌های فاضلاب برخوردار هستند و خطوط انتقال به طرف تصفیه‌خانه نیز به طور کامل انجام شده است.
آقامحمدی با اشاره به اینکه تصفیه خانه همدان هم اکنون در مرحله تکمیل است، افزود: در حال حاضر این تصفیه‌خانه از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است و در یکی دو ماه آینده بهره‌برداری از قسمت مایع تصفیه‌خانه انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به چگونگی حفاظت از سیستم فاضلاب ابراز داشت: نصب انشعاب تا سیفون و دریچه بازدید که در 50 سانتیمتری درب منزل قرار می گیرد به عهده شرکت آبفا و اتصال آن به خروجی فاضلاب منزل به عهده مشترکان است.
مدیر بهره‌برداری از فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان داشت: هنگام اتصال خروجی فاضلاب منزل به انشعاب فاضلاب شبکه شهر سیفون نباید از تراز خارج شود چرا که تغییر وضعیت سیفون موجب ورود بو و حشرات به درون منازل می‌شود.
وی در پایان سخنانش افزود: مشترکان باید بدانند بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بسیار مشکل‌تر و با هزینه‌ بیشتر نسبت به شبکه توزیع آب است به همین علت باید نسبت به نگهداری از انشعاب و شبکه فاضلاب اهتمام بورزند.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول