اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد

همایش معرفی فرصت‌ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی در مشهد برگزار شد.

همایش معرفی فرصت‌ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد سیدحسن شاه‌عالمی در حاشیه این همایش با اشاره به شرایطی که شرکت آب و فاضلاب با آن روبرو است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتبارات در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب، بر آن شدیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را توسعه بخشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: در همین راستا با مشارکت بخش خصوصی، 700 کیلومتر از پروژه رینگ اصلی شبکه فاضلاب مشهد تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مشهد برای اجرای هرچه سریعتر این طرح در سال 88 نخستین مناقصات تامین منابع مالی از طریق فاینانس داخلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در سطح کشور طراحی و به مرحله اجرا درآورد که با استفاده از این روش تا پایان سال آینده، شبکه‌های فاضلاب باقی‌مانده مشهد در محدوده کمربندی 100 متری مشهد به مرحله اجرا در می‌آید.
شاه‌عالمی با بیان اینکه با سرعت گرفتن اجرای شبکه‌های فاضلاب ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها پاسخ‌گو نیست، افزود: به‌همین منظور با بخش‌هایی که نیاز به پساب این تصفیه‌خانه‌ها دارند وارد مذاکره شدیم و با سرمایه‌گذاری این بخش‌های خصوصی، چهار تصفیه‌خانه در دستور واگذاری قرار گرفت که در نهایت سبب شد سرعت ایجاد شبکه‌های فاضلاب با تصفیه‌خانه‌ها هم‌خوانی داشته باشد.
وی در ادامه با تشریح عملکردهای اخیر شرکت آب و فاضلاب مشهد با همکاری بخش خصوصی، اظهار داشت: از اقدامات اخیر شرکت آب و فاضلاب مشهد می‌توان به عملیاتی شدن اجرای شبکه فاضلاب یک سوم کل سطح معابر مشهد اشاره کرد.
شاه‌عالمی افزود: هم‌چنین اجرای 3 هزار و 52 کیلومتر شبکه پیش‌بینی شده است که با همت نیروهای شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکنون حدود 2 هزار کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و انتقال آن اجرا شده است.
وی با اشاره به یازدهم دی‌ماه به‌عنوان سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب افزود: یکی از دلایل مهم شکل‌گیری شرکت‌های آب و فاضلاب را می‌توان به نبود وجود تشکیلات مدون برای ساماندهی و پیشبرد امور تاسیسات آب و فاضلاب اشاره کرد.
وی ادامه داد: تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب قدم مثبت و مفیدی بوده که بحمدالله تاکنون منشا خدمات بسیاری شده است و در شرایط کنونی تداوم موفقیت در صنعت آب و فاضلاب مستلزم ارتقا توان علمی و عملیاتی، تنوع بخشی و استفاده بهینه از سرمایه‌ها و منابع، اشاعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف آب، تسریع در برنامه‌های عملیاتی و تسریع در خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون‌اساسی است.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول