اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

365 هزار نفر در اردبیل در اورژانس‌ها ویزیت شدند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 365 هزار نفر در اورژانس‌های اردبیل ویزیت شدند.

365 هزار نفر در اردبیل در اورژانس‌ها ویزیت شدند
حسن قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با یادآوری اینکه در نیمه ‌اول امسال بیش از 365 هزار نفر در اورژانس‌ها ویزیت شدند، اظهار داشت: حجم مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی سنگین است و ما حتی با افزایش نیرو و جذب محدود افراد فارغ‌التحصیل نمی‌توانیم جوابگوی مراجعات متعدد باشیم.
وی یکی از دلایل این افزایش مراجعات را ناهمگونی تعرفه بخش خصوصی و دولتی اعلام کرد و ادامه داد: تفاوت‌هایی که در تعرفه درمان بخش خصوصی و مراکز دولتی وجود دارد، سبب شده تا مراجعه به مراکز بیمارستانی دولتی روزافزون بوده و از یک شدت و گسترش زیادی برخوردار باشد.
قبادی تصریح کرد: اغلب پرسنل حوزه درمانی با وجود حضور در شیفت‌های صبح و عصر همچنان با حجم سنگین مراجعات مواجه هستند به طوریکه در بخش سونوگرافی و رادیولوژی در اغلب بیمارستان‌ها شیفت‌های عصر را نیز راه‌اندازی کردیم.
 
* 450 مورد نظارت بر مطب پزشکان انجام شده است
به گزارش فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در اکثر رشته‌های جنرال با مشکلی مواجه نیستیم و تنها در رشته‌های خاص همچون جراحی عروق با کمبود نیرو مواجه هستیم که مجبور به پذیرش و اعزام بیمار به بیمارستان استان‌های همجوار هستیم.
قبادی اضافه کرد: در حوزه بیماری سل مقاوم نیز با توجه به نبود پزشک فوق‌تخصص مجبور هستیم بیماران خود را به بیمارستان مسیح دانشوری اعزام کنیم اما 95 درصد کار درمان و بستری و عمل جراحی به دست پزشکان متخصص در استان اردبیل انجام می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در 9 ماه امسال 450 مورد نظارت بر مطب پزشکان اردبیل انجام شده است، تصریح کرد: ما طرح بازدید شبانه از مراکز بیمارستانی را در مدت یک ماه انجام می‌دهیم به گونه‌ای که در این مدت با سرکشی به مطب پزشکان و بیمارستان‌ها و همچنین داروخانه‌های شبانه‌روزی نواقص کار را به مراجع ذیصلاح اعلام کرده و نسبت به برطرف شدن آن اقدام می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل چهار تیم بازدیدهای شبانه از مراکز بیمارستانی آغاز شده و تا نیمه بهمن ماه ادامه می‌یابد که انتظار می‌رود با تعامل مثبت نتایج به دست آمده از این بازدیدها و نظارت‌ها و بازخورد آن به مراکز بیمارستانی به رفع نواقص منجر شود.
قبادی در مورد حاکمیت بالینی و درمانی با هدف بهبود و کیفی‌بخشی به خدمات ارائه شده، اضافه کرد: چند ماهی است که ستاد حاکمیت بالینی در استان شکل گرفته و ما تلاش می‌کنیم تا این دفتر را در مراکز درمانی و بیمارستانی سراسر استان راه‌اندازی کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهداف شکل‌گیری این ستاد را ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی، درمانی و ممیزی فعالیت‌ها و احصای خطاها و اشتباهات پزشکان و کارکنان و تسهیل فرآیند امور به ویژه ارزشیابی بیمارستان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در همایشی که 13 دی ماه در حوزه حاکمیت بالینی در تهران برگزار شد، بیمارستان بوعلی اردبیل به عنوان بیمارستان برتر و جزو 100 بیمارستان برتر کشور در حوزه حاکمیت بالینی معرفی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول