اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز مدیریت اورژانس خراسان شمالی:

میانگین زمان رسیدن اورژانس در خراسان شمالی 6 دقیقه است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز مدیریت اورژانس 115 خراسان شمالی گفت: میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در این استان 6 دقیقه است.

میانگین زمان رسیدن اورژانس در خراسان شمالی 6 دقیقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، غلامرضا اکباتان با بیان اینکه استاندارد کشوری میانگین زمان رسیدن به صحنه حادثه یا بستر بیمار در 80 درصد موارد در شهرها زیر هشت دقیقه است و در جاده‌ها زیر 15 دقیقه است، اظهار داشت: ‌در حال حاضر این میانگین در شهرهای خراسان شمالی شش دقیقه و در جاده‌ها زیر 10 دقیقه است.
وی تصریح کرد: تلفن تماس با اورژانس،  115 است که به طور 24 ساعته و کاملاً رایگان خدمات رسانی می‌کنند.
اکباتان اضافه کرد: فرد تماس گیرنده با گرفتن شماره 115 درخواست کمک کرده و اپراتور 115 در پاسخ به درخواست کمک با سئوالاتی از فرد تماس گیرنده از قبیل وضعیت بیمار، علت تماس، وجود بیماری‌های قلبی، نام و آدرس در صورت لزوم آمبولانس به محل اعزام می‌شود.
وی اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان و اعزام آمبولانس و رسیدن به محل حادثه، اعلام زمان رسیدن به محل با بی‌سیم صورت می‌گیرد.
سرپرست مرکز مدیریت اورژانس 115 خراسان شمالی گفت: پس از ارزیابی صحنه حادثه و بیمار، مراقبت‌های درمانی آغاز شده و اگر وضعیت بیمار ایجاب کند به بیمارستان منتقل می‌شود و در غیر این صورت درمان در محل حادثه انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: وقتی بیمار به بیمارستان اعزام شد با اعلام آن به مرکز ارتباطات، ‌بیمار به پرستاران و پزشکان اورژانس با ذکر شرح حال بیمار و اقدامات انجام شده تحویل داده می‌شود و اعلام برگشت به پایگاه صورت می‌گیرد.
اکباتان اظهار داشت: ‌بیمار در زمانی که انتقال می‌یابد به طور مداوم ارزیابی شده و مراقبت‌های لازم در داخل آمبولانس صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تجهیزات تمام آمبولانس‌های استان، استاندارد است، گفت: تجهیزات تمام آمبولانس‌های استاندارد باید از نوع B باشد که در این خصوص مشکلی در استان وجود ندارد.
سرپرست مرکز مدیریت اورژانس 115 خراسان شمالی افزود: نوع B باید دارای 4 جزء، ‌انواع برانکاردها، ‌کیف احیا، ‌ساکشن و اکسیژن باشد که آمبولانس‌های استان از آن لحاظ استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه 10 درصد آمبولانس‌های دانشگاه MICU باید باشند، تصریح کرد: این آمبولانس‌ها دارای دستگاه شوک و تنفس مصنوعی است که در حال حاضر از 35 آمبولانس این دانشگاه 7 آمبولانس دارای این شرایط است.
اکباتان اظهار داشت: ‌در راستای جذب نیروهای متخصص، آموزش نیروها و تجهیز آمبولانس‌ها و پایگاه‌ها بحث افزایش پایگاه های جاده‌ای را خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر 29 پایگاه اورژانس در استان فعال است که از این تعداد 20 پایگاه جاده‌ای و 9 پایگاه شهری است.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول