اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

30 هزار اثر دوران دفاع مقدس در اردبیل جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تاکنون موفق به جمع‌آوری 30 هزار اثر ارزشمند از دوران دفاع مقدس به همت خانواده‌های شهدا و ایثارگران شدیم.

30 هزار اثر دوران دفاع مقدس در اردبیل جمع‌آوری شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم دهها برابر این آثار در گنجینه آثار شهدا و ایثارگران و رزمندگان ما نگهداری می‌شود که ضرورت دارد برای نمایش عمومی این آثار سعی کنیم این مجموعه‌ها را به بنیاد حفظ آثار تحویل دهیم تا در موزه دفاع مقدس که عملیات ساخت آن آغاز شده به خوبی نگهداری و صیانت شود.
وی در مورد آخرین وضعیت موزه شهدای اردبیل بیان داشت: به همت بنیاد شهید و با همکاری مدیران استانی میراث فرهنگی ساختمان سابق این مجموعه به عنوان موزه شهدا انتخاب شده که در حال طراحی و دایر کردن این مجموعه هستیم.
خوشبخت ادامه داد: در موزه‌‌چینی آثار به یادگار مانده از شهدا باید از پیشنهادات و تدبیر متولیان استفاده کنیم و به نحو شایسته این مجموعه را تدارک دیده و در اختیار استفاده عموم قرار دهیم.
این مسئول در مورد آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: عملیات اجرایی این موزه از پاییز امسال آغاز شده و ما در مرحله انتشار آگهی ارزیابی پیمانکار هستیم تا بعد از بازرسی و ارزیابی پیمانکاران پروژه را به مناقصه بگذاریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در سفر سوم هیئت دولت به استان احداث این مجموعه جزو مصوبات بود خاطرنشان کرد: با تلاش‌های استاندار اردبیل، رایزنی و پیگیری‌ها از طریق معاونت راهبردی اعتبار پیش‌بینی شده لحاظ می‌شود به گونه‌ای که این پروژه با اخذ ماده 215 صاحب ردیف اعتباری ملی شده است.
وی گفت: در دو سال پیش‌رو ما ملزم هستیم عملیات اجرای سازه این پروژه را که به شکل و نماد کشتی است انجام دهیم تا در یک فرصت مناسب و با تدبیر درست موزه‌آرایی این مجموعه فرهنگی را به شکل آبرومندانه ناظر باشیم.
این مسئول اضافه کرد: این طرح فرهنگی می‌تواند کلکسیونی از ارزش‌ها و آرمان‌های ملت مجاهدی باشد که فرزندان آن بیش از هشت سال با تحمل سخت‌ترین و سنگین‌ترین هجمه‌ها توانستند افتخاری بزرگ برای کشور ما خلق کنند.
وی با بیان اینکه از اعتبارات امسال و با مساعدت استاندار اردبیل 300 میلیون تومان اعتبار به این مجموعه اختصاص یافته، ادامه داد: در کنار آن اعتبار ملی دو سال‌ آینده را نیز جذب می‌کنیم تا این پروژه با سرعت و جدیت تمام به مرحله بهره‌برداری برسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ابراز داشت: از محل اعتبارات جاری در دو سال اخیر وضعیت بسیار مناسبی را شاهد بودیم به طوری که در سال گذشته به دلیل هزینه نکردن اعتبارات قرار بود بخشی از بودجه بلاتکلیف رها شود اما سعی کردیم با تزریق آن به حوزه‌های فرهنگی در تولید فیلم، نشر آثار فرهنگی، هنری و موسیقی و بازخوانی و جمع‌آوری آثار ایثارگران از این اعتبارات استفاده کنیم.
خوشبخت از همت و تلاش و همراهی استاندار اردبیل قدردانی کرد و اذعان داشت: در دوره فعلی استانداری اردبیل بیشترین حمایت از این مجموعه شده و اگر همراهی نیز نقص داشته است بیشترین گله‌مندی از طرف ما بوده که نتوانستیم به جا و به حق استاندار اردبیل را همراهی کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول