اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمع‌آوری آهن‌فروشی‌ها از سطح شهر قم

فاز اول شهرک صنعتی صنوف قم کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک صنوف شهرداری قم گفت:10 روز آینده مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین برای احداث شهرک صنوف برای شغل آهن‌فروشی انجام می‌شود که به این ترتیب فاز اول شهرک صنوف، کلید می‌خورد.

فاز اول شهرک صنعتی صنوف قم کلید می‌خورد
حسن قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: 20 سال قبل، شهرک صنوف با 136 هکتار وسعت زمین، در قم جانمایی شد.
وی ادامه داد: این شهرک برای شغل‌ها و دوره‌های مختلف در نظر گرفته شده است و با اسامی مختلفی از جمله شهرک صنوف مزاحم، شهرک تلاشگران و ... در دست راه‌اندازی قرار داشت.
مدیر شهرک صنوف شهرداری قم اذعان داشت: جمع‌آوری شغل‌های مختلف از سطح شهر از مزایای راه‌اندازی این شهرک بود و قرار شد این مشاغل به شهرک صنوف انتقال پیدا کنند.
قنبری با اشاره به پیگیری راه‌اندازی این شهرک با گذشت 20 سال توسط شهرداری بیان داشت: با راه‌اندازی این شهرک تمام آهن‌فروشی‌های سطح شهر جمع‌آوری و با واگذاری زمین انتقال به شهرک صنوف انجام می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر 250 متقاضی خرید زمین برای شغل آهن‌فروشی تقاضا کرده‌اند که در 10 روز آینده مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین انجام می‌شود و فاز اول شهرک صنوف که برای آهن‌فروشان است، کلید می‌خورد.
مدیر شهرک صنوف شهرداری قم با بیان اینکه مرحله بعد جمع‌آوری آهنگران در و پنجره‌ساز از سطح شهر است، خاطرنشان کرد: ساخت این شهرک توسط خود متقاضی‌ها انجام می‌شود، مدیریت شهرک صنوف بین خریداران زمین و ادارات استان برای هماهنگ کردن زیر ساخت‌های این شهرک مثل آب، برق، گاز و تلفن فعالیت می‌کند.
قنبری با بیان اینکه مدیریت ساخت شهرک بر عهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: شهرداری توان خود را به منظور ارائه امکانات عمرانی این شهرک به کار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در دست بررسی است، افزود: در گذشته بحث شغل‌های مختلف برای استقرار در این شهرک مطرح بوده است و در حال حاضر موضوع خیابان‌هایی که برای آهن‌فروشان در نظر گرفته شده، مطرح است.
مدیر شهرک صنوف شهرداری قم یادآور شد: معماری شهرک تفاوت پیدا کرده است و کارشناسان در خصوص چرخش کامیون و تریلی‌های که می‌خواهند آهن‌آلات را جابه جایی کنند، تغییرات لازم را اعمال خواهند کرد.
قنبری با اشاره به مزایای راه‌اندازی شهرک صنوف افزود: توجه به مبلمان شهری و پرهیز از بروز آلودگی صوتی ناشی از جابه جایی آهن‌آلات که اکثر آنها در منطقه دو و شش شهرداری فعالیت دارند از جمله مزایای راه‌اندازی این شهرک است.
به گفته وی، تجمیع آهن‌فروشان در این شهرک، کار خرید را برای مردم راحت‌تر کرده و بحث حمل و نقل نیز کنترل می‌شود.
مدیر شهرک صنوف شهرداری قم تصریح کرد: واگذاری زمین در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد و برای ساخت مجموعه و جمع‌آوری آهن‌فروشان از سطح شهر سه ماه مهلت داده می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول