اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام اشکوری:

9 و 19 دی ماه بر پایه دفاع از ارزش‌های اسلامی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: 9 و 19 دی ماه هر دو بر پایه دفاع از ارزش‌های اسلامی شکل گرفته و در جریان این دو حماسه مردم با کسانی تقابل پیدا کردند که می‌خواستند جامعه را بر اساس آموزه‌های غیر دینی اداره کنند.

9 و 19 دی ماه بر پایه دفاع از ارزش‌های اسلامی شکل گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مهدویت، حجت‌الاسلام عبدالمجید اشکوری با بیان اینکه بصیرت مشخص‌کننده موضع دوست و دشمن است بیان کرد: نداشتن بصیرت سبب می‌شود که انسان در شناخت دوست و دشمن به خطا رفته و در نتیجه دچار موضع گیری‌های اشتباه شود که بعضا قابل جبران نیستند.
وی با بیان اینکه در فتنه سال 88 بصیرت، اتحاد و یکدلی بود که سبب شد توطئه دشمن نقش بر آب شود، گفت: رهبری نظام اسلامی همواره همراه با مردم در حال حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است از این رو دشمن همواره در صدد است میان مردم و رهبری جدایی بیندازد و اصلی‌ترین محوری که دشمن در قبل از 9 دی به‌دنبال آن بود جدایی افکندن میان رهبریت و جامعه بود.
این استاد حوزه و دانشگاه به دلایل تشکیل جریان‌های برانداز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انحراف برخی از افراد خاص و جریانات از اصول انقلاب بدین معنا که از اصول حاکم بر نظام اسلامی جدا و در درون نظام فکری آنها تغییر ایجاد شد، سبب شد که بر اساس این تغییر ایجاد شده به مرور زمان بین آن‌ها با جریان بیرونی غربی که می‌خواهد دنیا را بر اساس اصول سکولار و لیبرالیستی اداره کند همفکری ایجاد شود که این همفکری منجر به همراهی سیاسی شد.
این فعال سیاسی به مولفه‌های مشترک 9 و 19 دی ماه اشاره کرد و گفت: 9 و 19 دی ماه هر دو بر پایه دفاع از ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است و در جریان این دو حماسه مردم با کسانی تقابل پیدا کردند که می‌خواستند جامعه را بر اساس آموزه‌های غیر دینی اداره کنند.
اشکوری ضمن بیان ویژگی‌های حماسه 19 دی مردم قم تصریح کرد: حرکت به‌موقع و از سر بصیرت و هوشیاری مردم قم از اصلی‌ترین ویژگی‌های حماسه 19 دی ماه است که این حرکت اگر زودتر یا دیرتر از این زمان شکل می‌گرفت بی‌شک به شکست می‌انجامید.
این استاد حوزه و دانشگاه به نقش بصیرت در ظهور پرداخت و بیان کرد: اتفاقات دوران حاضر تمرینی برای عصر ظهور است زیرا مردم در زمان‌هایی همچون فتنه 88 و حوادث دی ماه سال 56 به ظرفیت‌هایی دست پیدا کردند که اگر در زمان ظهور هر فتنه‌ای دیگر برای جدایی مردم از ولایت شکل بگیرد به نتیجه نخواهد رسید.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول