اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد

آتش خشم مردم در 19 دی بافته‌های چندین ساله طاغوت را بلعید

خبرگزاری فارس: شهرداری قم با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن 19 دی، سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستم‌شاهی را گرامی داشت و اعلام کرد: این روز عظیم جرقه‌ای بود بر انبار خشم مردم تا همه بافته‌های چندین ساله طاغوت و اعوان و انصارش را در شعله‌های خشم خود فرو برد.

آتش خشم مردم در 19 دی بافته‌های چندین ساله طاغوت را بلعید
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه شهرداری قم آمده است: یوم‌الله 19 دی 1356 نقطه عطفی برای نفی سلطه طاغوت و حاکمیت ارزش‌ها و معیارهای انسانی و اسلامی در عرصه حرکت‌های حق‌جوی امت اسلام به رهبری امام امت، حضرت امام خمینی(ره) و روحانیت اصیل و متعهد به شمار می‌رود. 19 دی ماه آغاز درخشش دوباره نهضت اسلامی و در واقع بهار جنبش اسلامی ملت ایران است. این روز نقطه آغازین فروپاشی کاخ استبداد و درهم پیچیده شدن نظام شاهنشاهی است.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: 19 دی ماه، هم اعلام حمایت از مقام روحانیت و مرجعیت و هم پاسخی کوبنده به تمام یاوه‌گویانی است که برای هجوم به اسلام و ارزش‌های اسلامی، به نماد آن، یعنی روحانیت حمله می‌کنند. قیام 19 دی، سرانجام مقابله با اسلام را به نمایش گذاشت. حرکت خودجوش و منبعث از ایمان و اعتقاد مردم غیرتمند قم در 19 دی ماه اقدامی سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که توانست قدرت ایمان به اسلام را به نمایش بگذارد. این روز عظیم جرقه‌ای بود بر انبار خشم مردم تا همه بافته‌های چندین ساله طاغوت و اعوان و انصارش را در شعله‌های خشم خود فرو برد.
در این اطلاعیه تصریح شده است: این قیام شکوهمند به دنیا ثابت کرد با وجود تمام فعالیت‌های تبلیغاتی و ضد فرهنگی سردمداران استکبار جهانی در راستای حذف دین از عرصه‌های اجتماعی و حذف نهاد مرجعیت شیعه، ملت مسلمان ایران، بر عهدی که با خدای خود و امام عصر (عج) بسته‌اند پایبند و وفادارند و این وفاداری را در حمایت از مرجع و مقتدای خویش که مورد ظلم و اهانت نظام شاهنشاهی واقع شده بود نشان دادند. این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و با چهلم‌های پی در پی مردم نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.
در پایان این اطلاعیه اضافه شده است: شهرداری قم ضمن گرامیداشت یوم‌الله 19 دی و تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر 19 دی سال 56، مردم شریف شهر قم را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم 19 دی دعوت می‌کند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول