اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک

نیروگاه شماره 2 زنجان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان گفت: در آینده نزدیک احداث نیروگاه شماره 2 زنجان آغاز می‌شود.

نیروگاه شماره 2 زنجان احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی شامگاه یکشنبه در جلسه پتاس و بازیافت استانداری زنجان اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت‌‌های مناسبی در زمینه پتاس دارد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معدن آلومیتی در شهرستان طارم وجود دارد که خروجی آن آلومیت و آلومینا، سولفات پتاسیم و اسید سولفوریک است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان اذعان داشت: در حال حاضر شرکت مهندسی جهاد تحقیقات، وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در زمینه احداث نیروگاه و استخراج مواد معدنی موجود در معدن اعلام آمادگی کرده است.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز یک سرمایه‌گذار خواهان سرمایه‌گذاری در معدن آلومیت و استخراج مواد معدنی در این معدن بوده است، ادامه داد: به علت عدم پیگیری عملیات استخراج توسط سرمایه‌گذار قبلی مقرر شد، استخراج مواد از این معدن به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شود.
عباسی اذعان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است، در طول یک هفته مذاکرات لازم را با سرمایه‌گذار طرح انجام دهد.
وی تصریح کرد: در صورت اتمام تکمیل مذاکرات با سرمایه‌گذار احداث واحد تولیدی در شهرستان طارم آغاز می‌شود.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استخراج مواد معدنی از معدن شهرستان طارم 700 میلیارد تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث احداث نیروگاه شماره 2 در زنجان اضافه کرد: پیش از این شرکت سرمایه‌گذاری ایران به عنوان سرمایه‌گذار در زمینه احداث نیروگاه شماره 2 به وزارت نیرو معرفی شده بود.
عباسی با بیان اینکه شرکت مهندسی ایران مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت، ادامه داد: به علت عدم پیگیری از سوی سرمایه‌گذار طرح در زمینه احداث نیروگاه مقرر شد، احداث نیروگاه به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت مهندسی جهاد تحقیقاتی وابسته به جهاد کشاورزی استان زنجان در زمینه احداث نیروگاه شماره 2 اعلام آمادگی کرده است، افزود: این نیروگاه از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان اظهار داشت: با آمار تخمینی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح 500 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول