اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل آلودگی بیش از حد هوای اصفهان؛

توقف فعالیت صنایع و کارگاه‌های آلوده کننده/نیروگاه‌ها از گاز استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل آلودگی بیش از حد هوای اصفهان، صنایع و کارگاه‌های آلوده کننده تا اطلاع بعدی متوقف شده‌اند و نیروگاه‌ها از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

توقف فعالیت صنایع و کارگاه‌های آلوده کننده/نیروگاه‌ها از گاز استفاده می‌کنند
منصور شیشه فروش دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار داشت: از سه چهار روز گذشته که شرایط بحرانی از سوی اداره محیط زیست برای هوای اصفهان گزارش شد، جلسه‌های اضطراری برای کاهش میزان آلاینده‌های هوای شهر برگزار شد و تصمیم گیری‌هایی نیز در این خصوص گرفته شد.
وی افزود: در آخرین جلسه اضطراری کاهش آلودگی هوا مقرر شد محدودیت ترافیکی طرح زوج و فرد در شهر اصفهان در محدوده تعیین شده شامل رینگ یک به صورت مستمر با قوت بیشتری تا یک ماه آینده اجرا شود و رینگ سوم ترافیکی نیز به آن افزوده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی موظف شد از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی در شهر جلوگیری کند.
وی بیان داشت: همچنین به نیروگاه‌های شهر اصفهان که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، دستور داده شد تا اطلاع بعدی از سوخت گاز استفاده کنند.
شیشه فروش ادامه داد: همچنین با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت از فعالیت کارگاه‌ها و کارخانجات آلوده کننده هوا کاسته شده است.
وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی موظف شده نسبت به ایجاد واحدهای سیار درمانی و بهداشتی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر ، مبارکه، نجف آباد، لنجان، شاهین شهر و برخوردار به منظور ارائه خدمات امدادی موثر به افراد آسیب پذیر اقدام کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خطاب به شهروندان اصفهانی گفت: مردم در شرایط آلودگی هوا از مایعات، لبنیات، میوه و سبزیجات برای افزایش ایمنی بدن بیشتر استفاده کنند و از خودروهای همگانی برای تردد بهره بگیرند.
وی تاکید کرد: همچنین مردم از انجام ورزش در فضاهای باز در این روزها خودداری کنند و افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و عروقی و ریوی تنها در موارد ضروری از خانه خارج شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول