اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران خبر داد

فعالیت 2 هزار دانش‌آموز گچسارانی در علم نجوم و رصد

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و آزمایشگاه مرکزی آموزش و پرورش گچساران گفت: افزون بر 2 هزار دانش‌آموز در زمینه علم نجوم و رصد در گچساران فعالیت دارند.

فعالیت 2 هزار دانش‌آموز گچسارانی در علم نجوم و رصد
سید عبدالعظیم حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکی از مصادیق مهم توسعه علمی هر کشور توجه همه‌جانبه به تحقیق و پژوهش و عملیات آزمایشگاهی آن کشور است.
وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش در سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران افزود: ایجاد شرایط و امکانات رشد و پرورش، خلاقیت و ارتقای دانایی و توانایی در دانش‌آموزان به تناسب استعدادها و علایق آنها از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش است.
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران و عضو کمیته پژوهشی آموزش و پرورش این شهرستان تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش و با هدف نهادینه کردن تحقیق قبل از شکل گرفتن شخصیت دانش‌آموزان صورت گرفته است.
حسینی با تشریح اهداف و عملکرد پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش گچساران گفت: فعالیت‌های پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش گچساران در دو بخش علمی آزمایشگاهی و نظری پژوهشی تعریف شده است.
وی پیگیری فعالیت‌های آزمایشگاهی در سطح آموزشگاه‌های گچساران، استانی و کشوری و آماده کردن ایده‌های دانش‌آموزان در قالب طرح‌های جشنواره خوارزمی و پیگیری این طرح‌ها در مراحل استانی و کشوری را از جمله فعالیت‌های این پژوهش‌سرا در بخش علمی آزمایشگاهی عنوان کرد.
این مقام علمی و پژوهشی گچساران بیان کرد: برگزاری کلاس‌های علمی و علوم میان رشته‌ای شامل روباتیک، ربوکاب، نانو، سازه‌های ماکارونی و موشک‌های آبی از دیگر فعالیت‌های نظری پژوهشی این پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است.
حسینی ادامه داد: تشکیل انجمن‌های علمی و پژوهشی از فعالیت‌های مهم این پژوهش‌سرا بوده که بیشترین حجم فعالیت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در این زمینه انجام می‌گیرد.
وی بیان کرد: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش گچساران دارای چند تیم روباتیک بوده که تیم منتخب روباتیک این پژوهش‌سرا رتبه‌های خوبی را در سطح منطقه کسب کرده‌اند.
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: کلاس‌های نجوم و رصد در این پژوهش‌سرا از سال 87 راه‌اندازی و برگزار شد که تاکنون افزون بر ۲ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مقدماتی این رشته‌ها حضور داشته‌اند.
حسینی با تشریح عملکرد این پژوهش‌سرا گفت: در راستای تحقق اهداف این پژوهش‌سرا و ترویج امر پژوهش میان دانش‌آموزان غرفه‌ای از دست‌ساخته‌ها و مقاله‌های دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی ایجاد شد و دانش‌آموزان برتر در زمینه ارائه مقالات در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در هفته پژوهش مورد تشویق قرار گرفتند.
وی با اشاره به تشکیل کلاس‌های نانو در پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران افزود: گچساران تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است که در اولین و دومین المپیاد نانو شرکت کرده است.

* امکانات پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران فرسوده و ناچیز است
این عضو کمیته پژوهشی آموزش و پرورش گچساران با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های پژوهش‌سرای آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: فرسوده بودن و نامناسب بودن مکان، نامناسب بودن امکانات و تجهیزات، کمبود اعتبارات، کمبود نیروی متخصص و نبود قوانین الزام‌آور در راستای بسترسازی پژوهش از مهم‌ترین مشکلات پیش روی این پژوهش‌سراست.
حسینی اشاعه فرهنگ پژوهش، تحقیق فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت آنان و هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان در راستای علایق و استعدادهایشان را از جمله اهداف پژوهش‌سرای دانش‌آموزی عنوان کرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول