اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور رحمان:

ایران قدرت مدیریت عرصه‌های علمی بین‌المللی را دارد

خبرگزاری فارس: مسئول هماهنگ کننده کل کامستیک در اسلام آباد پاکستان (کمیته دایم همکاری‌های علمی و فناوری) گفت: ایران قدرت مدیریت عرصه‌های علمی در سطح بین‌المللی را دارد.

ایران قدرت مدیریت عرصه‌های علمی بین‌المللی را دارد
عطاءالله رحمان در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توانمندی‌های دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، اظهار داشت: هدف کلی از تاسیس شبکه‌های علم و فناوری به ویژه اتصال پارک‌های علم و فناوری کشورهای جهان اسلام به میزبانی ایران می‌تواند نقاط قوت بسیاری را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان به دلیل توانایی و امکانات بالقوه در این زمینه انتخاب شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌های علمی خود ثابت کرده که توان رهبری و مدیریت علمی در سطح بین‌المللی را دارد.
مسئول هماهنگ‌ کننده کل کامستیک در اسلام آباد پاکستان، به اهداف تاسیس پارک‌های علم و فناوری در کشورهای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: دانشمندان بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اسلامی در ارائه ایده‌های خود برای تبدیل به محصول با مشکل مواجه هستند و اطلاعات کافی در زمینه مالی، فنی و غیره را ندارند.
وی با بیان اینکه دانشمندان کشورهای مختلف با یاری گرفتن از اطلاعات شبکه‌های علمی و فناوری می‌توانند بهتر رسالت خود را محقق کنند، تصریح کرد: تثبیت ایده از جمله کارهایی است که باید به مرحله تولید رسانیده شود به همین منظور تاکنون کشورهای اسلامی در این راستا زیاد موفق نبوده‌اند اما تنها جمهوری اسلامی ایران توانسته است بسیاری از استعدادهای خود را در زمینه علمی شکوفا کند.
رحمان، ایران را عهده‌دار مدیریت شبکه‌های علمی دانست و گفت: ایران می‌تواند انتقال دهنده اهداف شبکه به دیگر کشورهای اسلامی باشد.
وی افزود: این شبکه می‌تواند به عنوان یک حمایت کننده، هماهنگ کننده و یک منبع رشد در توسعه اقتصادی، فناوری و علمی منطقه‌ای و بین‌المللی نقش داشته باشد.
این مسئول با اشاره به توانمندی بسیاری از شهرهای دیگر کشورهای اسلامی مانند اردن و کراچی، اذعان داشت: ما در کشورهای اسلامی دارای مراکز علمی و تحقیقاتی بسیار خوبی در زمینه بیوتکنولوژی، دارویی و شیمی و غیره هستیم که با تاسیس شبکه علمی می‌توانیم از امکانات و تحقیقات این کشورها نیز بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول