اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

مسئولان حراست اجازه انحراف به مدیران را ندهند

خبرگزاری فارس: مدیر کل بازرسی گیلان گفت: دستگاهی موفق است که در آن بیشترین تعامل بین مدیر و مسئول حراست وجود داشته باشد به طوری که اجازه انحراف و کج‌روی به مدیر و کارکنان داده نشود.

مسئولان حراست اجازه انحراف به مدیران را ندهند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید‌حمید حسینی مدیر کل بازرسی گیلان عصر امروز در همایش مدیران و مسئولان حراست و حفاظت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان با قدردانی از تلاش‌های آنها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان حراست‌ و حفاظت ‌اطلاعات دستگاه‌‌های اجرایی استان مدافع ارزش‌های به دست آمده از انقلاب هستند.
وی، ایجاد و برقراری انضباط اداری و مالی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... را از جمله اهدافی دانست که امام راحل به عنوان معمار نظام، همواره آن را دنبال می‌کردند.
این مسئول بیان داشت: مسئولان نظام نیز همواره با تلاش و مجاهدت این نظم و انضباط را پیگیری کرده‌اند و هزینه‌های زیادی نیز برای رسیدن به این آرمان تحمل شده است.
حسینی با اشاره به وجود برخی بی‌انضباطی‌ها در بدنه دستگاه‌های اجرایی افزود: ما باید در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز با درک دقیق موقعیت و اجرای وظایف پیروز میدان باشیم.
وی، نقش دستگاه‌های نظارتی اعم از درون سازمانی و برون سازمانی را در مقابله با جنگ نرم و خنثی کردن خطر استحاله نظام با اهمیت دانست و نقش مسئولان حراست را در ارتقای سلامت و ایمنی دستگاه‌های اجرایی و پاک‌دستی مدیران و کارکنان مهم ارزیابی کرد.
مدیرکل بازرسی گیلان، خاطر نشان کرد: یک فرد سالم انگیزه‌هایی برای سالم ماندن دارد که باید این انگیزه‌ها شناسایی و تقویت شوند و مسئولان نظارتی در مقابل انگیزه‌هایی که موجب می‌شود یک فرد، ناسالم یا فاسد شود، آن را شناسایی و ریشه‌کن کنند.
وی، بر ضرورت شناسایی علت‌ها تاکید کرد و افزود: رصد و شناسایی فساد در دستگاه‌های اجرایی نیازمند یک کار علمی و عملی است که البته در سطح کلان در استان توسط مسئولان شورای دستگاه‌های نظارتی با تشکیل جلسات منظم ماهانه با دقت و جدیت در حال پیگیری و بررسی است.
حسینی بیان داشت: از نگاه شورای دستگاه‌های نظارتی، نظارت درون سیستمی دارای اولویت ویژه است یعنی مسئولان حراست نیز باید با آسیب‌ها، ضعف‌ها و نقص‌های داخل سیستم مقابله کنند و نیز از طریق همکاری و ارتباط با اعضای دستگاه‌های نظارتی به نظارت برون‌سازمانی برابر قانون کمک کنند.
وی، فلسفه و هدف شورای دستگاه‌های نظارتی را هماهنگی، هم‌افزایی، افزایش اثربخشی، جلوگیری از تداخل و دوباره کاری و برطرف کردن آسیب از دستگاه‌های اجرایی و تقویت مدیریت دانست و تصریح کرد: تقویت همکاری، اصرار بر قانون‌گرایی و مبارزه جدی و قاطع با فساد در دستور کار ماست.
این مسئول یادآور شد: نظام اداری در واقع شاخص درستی و سلامت نظام ما است که باید به اهمیت آن پی ببریم.
وی، با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد سالم‌سازی کند باید خودش از سلامت برخوردار باشد و رفتار، ابزار و ساز و کار سالم‌سازی نیز باید دقیق و با برنامه باشد، اذعان داشت: همه ما باید به عنوان نهاد سالم‌سازی و سلامت‌آفرین، عیب‌ها و نقص‌ها را از خود دور کنیم و در این صورت است که تاثیرگذار خواهیم بود و البته این یک رسالت مقدس است.
حسینی افزود: باید در برخوردها و نحوه عملکرد خود دقت کنیم و مدیران و کارکنان را با کم هزینه‌ترین راه به اصلاح و پاک‌دستی دعوت کنیم تا نظام مقدس ما هزینه گزاف متحمل نشود و با همکاری و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های نظارتی می‌توان دستگاه‌های اجرایی استان را به صورت مطلوب و همه جانبه نظارت کرد.
به گفته وی، قوانین موضوعه کشور برگرفته از شرع مقدس اسلام و آموزه‌های دینی و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی بوده و تخطی از آن شرعا حرام است.
حسینی با اشاره به ضرورت همکاری مسئولان حراست و حفاظت اطلاعات با بازرسی استان بیان داشت: قانون‌گذار در قوانین متعدد به این موضوع اشاره کرده است از جمله ماده 12 قانون بازرسی کل کشور صراحتا مسئولان حراست‌ها و حفاظت‌ها را به همکاری با سازمان بازرسی مکلف کرده است و طبق این قانون مسئولان این بخش‌ها مکلف هستند سوء جریانات و جرایم اداری و مالی در دستگاه‌های اجرایی را نیز رسیدگی کنند و به اطلاع اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی برسانند.
مدیر کل بازرسی گیلان خاطر نشان کرد: از نظر شورای دستگاه‌های نظارتی دستگاهی موفق است که در آن بیشترین تعامل بین مدیر و مسئول حراست وجود داشته باشد به طوری که اجازه انحراف و کج‌روی به مدیر و کارکنان داده نشود.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر جا مسئولان حراست با هوشیاری و به‌کارگیری تخصص‌های لازم از دستگاه‌ها، خوب مراقبت و محافظت کرده‌اند آن دستگاه اجرایی سربلند بوده و هرجا قصور و تخلف روی داده، دستگاه اجرایی دچار چالش شده است و مسئولان حراست با هوشیاری و تیزبینی خود می‌توانند انگیزه‌های کارکنان را برای سالم ماندن و سالم کار کردن تقویت کنند.
حسینی ابراز داشت: باید توجه داشت که برخی از افراد و جریان‌ها از اصلاح و ساماندهی امور متضرر می‌شوند و آنها کسانی هستند که از شرایط قبل از تحولات مثبت منافع کلانی به جیب می‌زدند و طبیعی است در مقابل تحولات مثبت موضع مخالف بگیرند و هر حرکت سازنده را با مشکل و مانع مواجه کنند بنابراین زیرکی و تیزبینی مسئولان حراست‌ها در این زمینه لازم و ضروری است.
به گفته وی، سازمان بازرسی و تمام دستگاه‌های نظارتی اهرم برطرف کردن نگرانی و به عنوان رصدکننده عیب‌ها بوده و ابزار کارآمدی نظام هستند و برای پیشگیری همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مجاهدت کرد و از تمام ظرفیت‌ها و توان بهره گرفت.
انتهای پیام/‌ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول