اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

132میلیون تیراژ کتاب درسی برای دانش‌آموزان کشور چاپ شده است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مهم‌ترین سند آموزش و پرورش کتب درسی است که تعداد 132 میلیون تیراژ کتاب درسی توسط این سازمان چاپ و با آغاز سالتحصیلی در اختیار دانش‌آموزان گذاشته شد.

132میلیون تیراژ کتاب درسی برای دانش‌آموزان کشور چاپ شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، سید نصرالله فاضلی در گردهمایی دو روزه معلمان پایه اول ابتدایی و مدیران دبستان‌ها اظهار داشت:  تولید محتوا باید مبتنی بر پژوهش باشد تا کتاب‌های درسی براساس آن تالیف شود و پژوهش‌ها هم مبتنی بر نیازها و خروجی‌ها باشد تا در تولید محتوا و تالیف کتاب‌ها به آن استناد کرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فلسفه وجودی این سازمان را بررسی مسائل کیفی و برنامه‌ درسی عنوان کرد و افزود: در راستای ارتقا کیفی نظام آموزش و پرورش، دو موسسه پژوهشی و تحقیقی در این سازمان فعالیت می‌کنند که یکی موسسه پژوهشی برنامه درسی و نوآوری آموزشی است و در کنار آن هم پژوهشکده تعلیم و تربیت فعال است.
وی تصریح کرد: این مراکز برای نیل به اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی به تحقیق و پژوهش مشغولند.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از مجموعه مدیریت و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش به عنوان نیروی توانمند و اثرگذار در برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش یاد و ابراز امیدواری کرد از نتایج پژوهش، تحقیقات و نظرات سازنده آنان در تصمیم‌گیری‌ها برای حوزه ستادی وزارت متبوع استفاده شود.
فیروز رضایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست به معرفی همکاران پرداخته و هدف از این نوع جلسات را توجیه ماموریت‌ها و اهداف سازمانی دانست.
 وی گفت: گروه تحلیل محتوا در این اداره کل بنا به توصیه دکتر محمدیان معاون محترم وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی شکل یافته و مشغول به فعالیت است.
مسعود سعادتی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گزارشی از عملکرد گروه تحلیل محتوا ارائه کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول