اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

توزیع 3.5 میلیون جلد کتاب درسی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از توزیع بالغ بر 3.5 میلیون جلد کتاب درسی راهنمایی و متوسطه در این استان خبر داد.

توزیع 3.5 میلیون جلد کتاب درسی در گیلان
ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت توزیع کتاب‌های درسی در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: توزیع یک‌ هزار و 100 عنوان کتاب در استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی از نیمه شهریور ماه جاری آغاز شده، افزود: بیش از 3 میلیون و 500 هزار جلد کتاب درسی راهنمایی و متوسطه در گیلان توزیع می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه کتاب‌های پیش دانشگاهی از تیر امسال وارد استان شده، تصریح کرد: این کتاب‌ها در اختیار مناطق آموزشی گیلان قرار گرفته است.
این مسئول آغاز تک فروشی کتاب‌های درسی را از 17 مهر امسال عنوان کرد و گفت: قیمت کتاب‌ها باید در محل فروش آنها به گونه‌ای نصب شود که قابل رویت باشد.
نجف‌زاده با تصریح بر اینکه قیمت کتاب‌های درسی در پشت جلد آنها درج شده، ابراز داشت: کتابفروشی‌ها باید کتب درسی را طبق قیمت جلد پشت کتاب‌ها به فروش برسانند.
وی درباره قیمت کتاب‌های دوره ابتدایی عنوان کرد: قیمت کتاب‌های دوره ابتدایی به صورت بخشنامه به مناطق ابلاغ شده و از 12 شهریور ماه جاری بین مناطق آموزشی استان توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع کتاب‌های جدیدالتالیف خبر داد و ابراز داشت: کتاب‌های جدیدالتالیف شامل دوره ابتدایی علوم، ریاضی، اجتماعی پایه اول، مطالعات اجتماعی پایه سوم که از امسال به صورت آزمایشی تدریس می‌شود، و دوره راهنمایی پیام آسمانی پایه سوم است.
نجف‌زاده کتاب دوره متوسطه تاریخ اسلام دو و جامع شناسی دو پایه سوم رشته علوم انسانی را از دیگر کتاب‌های جدیدالتالیف عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه حدود 390 هزار نفر دانش‌آموز در گیلان در مقاطع مختلف از سال تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 150 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی این استان در سال تحصیلی جدید را 31 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.
وی موضوع یک نوبته کردن مدرسه‌ها را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و تصریح کرد: بیش از 84 درصد مدرسه‌های استان به نوبت صبح تبدیل می‌شوند و نقش مدرسه‌های راهنمایی، متوسطه و فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش در آن بسیار است.
نجف‌زاده 69.41 درصد مدرسه‌های راهنمایی گیلان را یک نوبته اعلام کرد و گفت: مدرسه‌های متوسطه با 84.98 درصد، فنی حرفه‌ای و کار و دانش با 98 درصد و در مجموع 84.12 درصد مدرسه‌های گیلان از ابتدای سال جاری نوبت صبح تشکیل می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال فعالیت‌ها آغاز می‌شود، ابراز داشت: در گام دوم از ساختمان‌های دیگر برای یک نوبته کردن مدرسه‌ها استفاده می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای 54 پروژه مدرسه‌سازی در این استان خبر داد و گفت: 60 پروژه جدید جزو برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان است.
وی متذکر شد: امیدواریم درصد زیادی از مدرسه‌های گیلان نوبت صبح برگزار شوند، زیرا تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح دارای مزایای بسیاری برای دانش‌آموزان و معلمان است.
نجف‌زاده تعطیلی پنجشنبه‌ها را یکی دیگر از اقدام‌های قابل پیگیری آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: تعطیلی پنجشنبه‌ها به عنوان ساماندهی زمان آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است.
وی اختصاص 20 درصد از اعتبارات استانی به تجهیز مدرسه‌های گیلان را از دیگر اعتبارات اختصاص داده شده به آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مقرر شده که این اعتبارات مستقیماً به اداره کل آموزش و پرورش اختصاص داده شود، گفت: با کمک کارشناسان بسیار راحت‌تر می‌توانیم نیازهای هنرستان‌ها به تجهیزات را برطرف کنیم.
این مسئول خریداری 30 هزار میز و نیکمت برای مدرسه‌های گیلان را از جمله اقدام‌ها در تجهیز مدرسه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: میز و نیکمت‌ها بین تمام مقاطع مختلف تحصیلی استان از جمله هنرستان‌ها توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیاری از مدرسه‌ها و هنرستان‌ها با مشکل مواجه است، یادآور شد: این امر نیز جزو مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.
نجف‌زاده در پایان اذعان داشت: 84.12 درصد مدارس مقاطع مختلف تحصیلی گیلان از ابتدای سال جاری یک نوبته هستند و صبح‌ها تشکیل می‌شوند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول