اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

اخلاص تختی را ماندگار کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی جهان پهلوان تختی گفت: خلوص نیت و مردم‌داری رمز ماندگاری نام تختی در اذهان مردم شده است.

اخلاص تختی را ماندگار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیرحسین باقرنژاد ساعتی پیش در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی که بر سر مزار وی در ابن بابویه شهرری برگزار شد، عنوان کرد: اخلاص مرحوم تختی است که سبب شد بعد از گذشت 44 سال از درگذشت این اسطوره ورزش ایران اقشار مختلف جامعه با شور و نشاط در این مراسم شرکت کنند.
فرماندار شهرستان ری افزود: نیت خالصانه و در خدمت مردم بودن تختی رمز ماندگاری تختی در اذهان مردم است، در ادوار مختلف قهرمانان و مدال‌آوران زیادی بودند که در عرصه‌های ورزشی خوش درخشیدند ولی اکنون فراموش شده‌اند و آنچه باعث ماندن یاد و خاطره تختی شده مردم‌داری و اخلاص او بوده است.
وی در ادامه تختی را یک اسوه برای ورزشکاران خواند و عنوان کرد: ورزشکاران ایران اسلامی می‌توانند با الگو گیری از اخلاق و منش مرحوم تختی به مردم غیور ایران اسلامی خدمت کنند.
باقرنژاد خدمت به خلق خدا را عزت آور دانست و تاکید کرد: خدمت به خلق برای انسان عزت می‌آورد و آنچه که امروز تختی را محبوب قلب‌ها کرده است خدمت وی به مردم و اخلاص او بوده است.
فرماندار شهرستان ری ادامه داد: اندیشمندان و جامعه شناسان جهان اعتقاد دارند که انسان‌ها به دنبال آن هستند که طوری زندگی کنند که پس از مرگ نامی ماندگار از خود به جای بگذارند و تلاش همه دولت‌ها و حکومت‌ها نیز بر این است که در طول تاریخ استمرار پیدا کنند و همه جنگ‌ها و کشمکش‌ها در طول سالیان در همین راستا است.
وی در ادامه با بیان اینکه عینکی که ما به چشم می‌زنیم مسیر را برای ما مشخص می‌کند تا با ابزار و امکانات به هدف خود برسیم، تاکید کرد: نگاهی که مرحوم تختی در آن زمان داشت و ابزاری که از آن استفاده کرد رمز ماندگاری تختی شده است.
باقرنژاد بیان داشت: مرحوم تختی اسطوره‌ای شد که رمز جاودانگی و سربلندی‌اش در تعظیم به انسانیت نهفته است و راز فراز او در طول تاریخ و ماندگاریش در اذهان در فرود متواضعانه‌اش به همنوعانش است.
فرماندار شهرستان ری با بیان ویژگی‌ها و منش‌های بزرگانی که در ری مدفون هستند، به برخی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله حق شناس اشاره کرد و گفت: رفتار و منش ایشان فقط برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا بود و خدمت به خلق خدا انسان را به جایی می رساند که به واسطه او مردم از بسیاری از آسیب‌ها و حوادث ایمن هستند.
باقرنژاد در پایان تصریح کرد: تختی اقتدار پهلوانی، صفات نیک و خصایص انسانی را توامان به دست آورده بود که هر کدام حاصل ارزش‌های پر رنگ و خدشه ناپذیری هستند.
انتهای پیام/و۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول